آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

سنای آمریکا فروش اف 35 به ترکیه را ممنوع کرد/ آنکارا: دنبال جایگزین هستیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا در لایحه بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری دفاعی این کشور که در روز دوشنبه با ۸۵ رای موافق به ۱۰ رای مخالف تصویب کرد، فروش جنگنده‌های اف – ۳۵ آمریکایی به آنکارا ممنوع اعلام کرد. 

در حالی که مجلس سنای آمریکا در لایحه بودجه سالانه دفاعی این کشور به موجب یک اصلاحیه فروش جنگنده‌های اف – ۳۵ به ترکیه را ممنوع اعلام کرد، وزیر امور خارجه ترکیه به این موضوع واکنش نشان داده و گفت کشورش جایگزین‌هایی برای این جنگنده‌ها پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، مجلس سنای آمریکا در لایحه بودجه ۷۱۶ میلیارد دلاری دفاعی این کشور که در روز دوشنبه با ۸۵ رای موافق به ۱۰ رای مخالف تصویب کرد، فروش جنگنده‌های اف – ۳۵ آمریکایی به آنکارا ممنوع اعلام کرد.

 

در این لایحه موسوم به لایحه "اختیارات دفاع ملی آمریکا" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور می‌بایست گواهی دهد که ترکیه ناتو را تهدید نمی‌کند. تجهیزات دفاعی از روسیه نمی‌خرد و یا شهروندان آمریکایی را بازداشت نمی‌کند.

 

سناتورها بعد از اینکه ترکیه یک کشیش آمریکایی به نام اندرو برانسون را به اتهام تروریسم در استان ازمیر بازداشت کرد و همچنین تصمیم دولت ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس – ۴۰۰ از روسیه، این اصلاحیه را در این قانون قرار دادند.

 

این اصلاحیه مدعی است خرید سامانه اس – ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه تنش‌ها و خطرات را برای ائتلاف ناتو افزایش می‌دهد.

 

این در حالی است که بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در واکنش به این اصلاحیه اعلام کرده که کشورش جایگزین‌هایی برای جنگنده‌های اف – ۳۵ آمریکایی پیدا خواهد کرد.

 

ییلدیریم در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: آنکارا قرارداد خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه را به رغم تصمیم سنای آمریکا درخصوص جلوگیری از فروش جنگنده اف – ۳۵ به ترکیه کنار نخواهد گذاشت.

 

وی در این مصاحبه گفت: این یک اتفاق تاسف برانگیز است اما ترکیه بدون جایگزین نخواهد ماند. ما از بابت اقدامات سنای آمریکا متاسف هستیم. این اقدامات با روح شراکت راهبردی مغایر هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------