کلینتون: مردم نمیدانند با حضور ترامپ انتظار چه چیزی را داشته باشند!



 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,هیلاری کلینتون
همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هشدار داد واشنگتن با حضور ترامپ در معرض خطر از دست دادن جایگاهش به عنوان رهبر جهان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ و بانوی اول سابق آمریکا تاکید کرد بسیاری از متحدان آمریکا "از آنچه این دولت انجام می‌دهد، سردرگم و نگرانند." او ادامه داد: و یک عقب‌نشینی طبیعی وجود دارد زیرا مردم نمی‌دانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.

 

این وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین تاکید کرد: در شرایطی که آمریکا یک خلاء در رهبری جهانی ایجاد می‌کند، شما دشمنانی مانند چین دارید که این خلاء را پر می‌کنند. به زودی ما کشوری غیر مرتبط می‌شویم که دیگر چندان نمی‌توانیم برای منافع خودمان کار کنیم. منصفانه است که بگوییم ما در حال از دست دادن دوستان و متحدانمان هستیم که درباره اقدامات آتی ما نگرانند و همین امر برای کسانی جا باز می‌کند که ممکن است منافع و اهدافشان با ما مشترک نباشد.

 

 اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,هیلاری کلینتون

 

اظهارات کلینتون پس از سفر ترامپ به اروپا مطرح می‌شود. ترامپ با حضور در نشست بروکسل ناتو، سفر به انگلیس و دیدار با ولادیمیر پوتین و بیان اظهارات و مواضعی جنجالی انتقادهایی را برانگیخت. ترامپ مدعی شد که آلمان اسیر روسیه است و اینکه چرا آمریکا باید از تمام متحدان ناتو دفاع کند. او همچنین از موضع پوتین در تاکید بر اینکه روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالتی نداشته است، حمایت کرد.

 

هیلاری کلینتون در ادامه انتقادها از ترامپ این سوال را مطرح کرد که چرا او در دیدار با پوتین در راستای منافع کشورش سخن نگفته است. ما ما نمی‌دانیم آنها در پشت درهای بسته چه گفتند. تردیدی ندارم که پوتین یک استراتژی کاملا روشن و شفاف دارد. به عنوان جاسوس سابق کا گ ب، او تجربه و مهارت خواندن دست مردم و بازی با آنها را دارد.

 

او گفت: امتناع از محکوم کردن مداخله انتخاباتی روسیه تنها آنها را قدرتمند می‌کند و باعث می‌شود آنها به تخریب ادامه دهند. مساله جالب اینجاست که چرا این رئیس‌جمهوری به نفع کشورمان حرف نزد و ما به وضوح شاهد این اتفاق در نشست اخیر او با پوتین بودیم. مداخله روسیه در انتخابات ما حمله‌ای مستقیم به دموکراسی ما است. خب این ایده که ما ندانیم موضع رئیس‌جمهوری خودمان چیست، آزاردهنده است و بهترین راه مقابله با آن شرکت در انتخابات ماه نوامبر (انتخابات کنگره) است.

 

او همچنین از آمریکایی‌ها خواست تا "کنترل دولتمان و سیستم‌های انتخاباتی‌مان" را به دست بگیرند و به "این جو سیاسی فوق‌العاده منفی و زننده" پایان دهند. کلینتون تاکید کرد: حملات پوتین به سیستم انتخاباتی ما با هدف کمک به ترامپ و ایجاد دودستگی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------