آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

چین اعزام یک "گشت آماده‌باش" به اطراف تایوان را تایید کرد



ارتش چین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ارتش چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در روزهای اخیر یک "گشت آماده‌باش" را به دریاها و حریم هوایی اطراف تایوان فرستاده و همچنین افزود که چنین اقدامی برای پاسخ به "تبانی" واشنگتن و تایپه ضروری بوده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، در دو سال گذشته مانورهای نظامی خود را در اطراف این جزیره افزایش داده است. چین از طرفی موافق موضع ایالات متحده در قبال تایوان نیست.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در سفر خود به آسیا اظهار کرد که اگر "چین به تایوان حمله کند"، ایالات متحده در این صورت "مداخله نظامی" خواهد کرد.

 

فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرستادن این گشت آماده‌باش به اطراف تایوان در روزهای اخیر اقدامی ضروری علیه تبانی ایالات متحده-تایوان بوده است.»

 

در این بیانیه آمده است: «اخیرا ایالات متحده اقدامات و تلاشی را در راستای استقلال و مسئله تایوان انجام داده است؛ اقدامی که تایوان را به یک وضعیت خطرناک خواهد کشاند. تایوان بخشی از چین است و سربازان چینی به تقویت آموزش نظامی خود جهت خنثی کردن مداخله نیروهای خارجی و اقدامات آنهایی که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند، ادامه می‌دهند.»

 

در حالیکه در این بیانیه تاریخ دقیقی برای زمان برگزاری این "گشت‌زنی" ذکر نشده است، اما تایوان روز دوشنبه از بزرگترین عملیات نیروی هوایی چین از ماه ژانویه خبر داد.

 

تایوان بارها نسبت به این عملیات‌ها شکایت کرده است و می‌گوید که مردم این جزیره "خودشان حق دارند تا درخصوص آینده این جزیره تصمیم بگیرند". تایوان همچنین گفته گرچه "خواستار صلح" است اما "در صورت نیاز از خود دفاع می‌کند."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------