آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انتقاد هاگل از "ننگی" که ترامپ به بار آورده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل  ,هاگل
وزیر دفاع سابق آمریکا از رئیس جمهور کنونی کشورش به خاطر عدم حضور در گورستان سربازان آمریکایی و جنگ جهانی اول در فرانسه آن هم به خاطر باران انتقاد کرد. 

به گزارش ایسنا،  چاک هاگل که در دوران  دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا  بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی به عنوان وزیر دفاع خدمت کرده بود گفت: این یک چالش یا مشکل بزرگ نبود این یک ننگ بود.

 

هاگل در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کهنه سربازان ما و کشورمان را مایوس و ناامید کرد و به نظر من او پیام بسیار نادرستی را به جهان ارائه کرد. من نیز از این که ترامپ این سفر را به خاطر نقشی که جنگ در تاریخ جهان ایفا کرد مهم در نظر نگرفته بود، بسیار ناامید شدم.

 

چاک هاگل درباره‌ی عدم حضور ترامپ در بازدید از این گورستان گفت: این یک ننگ بود او کهنه سربازان و کشور ما را مایوس و ناامید کرد.

 

ترامپ به خاطر تصمیمش برای عدم شرکت در بازدید از قبرستان سربازان امریکایی جنگ جهانی اول در بخش بلو مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت چرا که بسیاری از رهبران جهان، در این مراسم حضور داشتند تا صدومین سال روز پایان جنگ جهانی اول را گرامی بدارند.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده که این بازدید به خاطر مشکلات برنامه ریزی و لجستیکی که در پی آ ب و هوای بارانی به وجود آمده بود، لغو شد.

 

اما بسیاری از مقامات داخلی و بین‌المللی از ترامپ به خاطر عدم حضور در این رویداد که بسیاری از رهبران جهان در آن شرکت داشتند انتقاد کردند.

 

نیکلاس سوامس یک سیاست مدار انگلیسی و نوه وینستون چرچیل در توئیتی نوشت: این سربازان رو در رو با دشمن کشته شدند و آن وقت دونالد ترامپ بی کفایت و رقت‌انگیز نتوانست برای ادای احترام به این سربازان کشته شده حتی در مقابل آب و هوای بارانی بایستند.

 

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ به خاطر بارش باران شرکت نکرد؟؟؟؟ آن سربازانی که ترامپ اعتنایی به ادای احترام به آنها نکرد در باران و در گل و در برف جنگیدند و بسیاری از آنها به خاطر آزادی در خندق‌ها کشته شدند.

 

هاگل که یکی از کهنه سربازان جنگ ویتنام محسوب می‌شود بارها از ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش انتقاد کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------