آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

رئیس ارتش رژیم صهیونیستی: نباید تصمیم خروج آمریکا از سوریه را بزرگ کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , رئیس ارتش رژیم صهیونیستی
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به شکست این رژیم در زمینه فراهم کردن امنیت برای شهرک‌نشینان مستقر در منطقه "غلاف غزه" اذعان کرد و در عین حال از اهمیت تاثیرگذاری تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه کاست. 

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ارتش طی سه سال گذشته موفق به فراهم کردن امنیت برای شهرک‌نشینان در منطقه غلاف غزه نشده و شرایط در این منطقه بسیار دشوار است.

 

وی افزود: ساکنان غزه اموال قطر را دریافت می‌کنند و در آنجا "سازمان حماس" وجود دارد که بر دو میلیون شخص کنترل دارد. با این وجود ما نباید از استفاده از قوای نظامی باکی داشته باشیم اما باید عاقلانه کار کنیم، چراکه تصمیمات اتخاذ شده علیه غزه باید بررسی شده باشند نه برخاسته از عواطف و احساسات انجام گیرند.

 

آیزنکوت درباره کرانه باختری نیز گفت: برخی معتقدند که اگر قدرت و نیروی بیشتری را علیه کرانه باختری به کار بگیریم، مسأله حل خواهد شد اما باید بگوییم که این یک ایده اشتباه بوده و حساب نشده است و من به ایده ادغام اقدام نظامی و اقدام مدنی (غیرنظامی) در این منطقه اعتقاد دارم.

 

وی ادعا کرد: در اخبار چیزهایی را می‌شنوم مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند، توان بازدارندگی اسرائیل در کرانه باختری از هم پاشیده است، این یک اصطلاح اشتباه است چراکه توان بازدارندگی ما فرونپاشیده و در یک روز نیز به وجود نیامده است. دشمنان اقدامات‌ ما علیه حزب‌الله و غزه را می‌بینند و به خوبی از توان نظامی ما مطلع هستند.

 

این مقام صهیونیستی درباره حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد: حزب‌الله در سال‌های اخیر قدرت خود را افزایش داده و برای ایجاد توانایی‌های نظامی در مقیاس بزرگ تلاش کرده است. طرح آن در وهله نخست شامل طرح تهاجمی در "الجلیل" و سپس تلاش برای دستیابی به موشک‌های دقیق و اقدام به ایجاد جبهه‌ای علیه اسرائیل از سور یه است.

 

آیزنکوت در ادامه تصریح کرد: ارتش اسرائیل در سال‌های گذشته مشغول مسائلی بوده که موسوم به نبرد میان جنگ‌هاست که موجی علیه حزب‌الله بوده و یک نبرد پنهان و به دور از چشم دیگران است.

 

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه نیز گفت که این اقدام حائز اهمیت است اما نباید در مورد آن مبالغه کرد و آن را بزرگ جلوه داد.

 

وی افزود: ما سال‌ها به تنهایی به این جبهه سوری پرداخته‌ایم و ارتش اسرائیل به صورت مستقل در این منطقه فعالیت کرده است و این تصمیم در حالی اتخاذ شده که روابط میان ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------