جزئیات جدید از فایل صوتی قتل خاشقجی و افشای علت قتل او



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,فایل صوتی قتل خاشقجی
روزنامه دیلی صباح متن مکالمات سه تن از اعضای برجسته تیم ترور جمال خاشقجی در جریان عملیات ترور را با استناد به کتابی منتشر و جزئیاتی از فایل صوتی را که از مهمترین مدارک مربوط به پرونده قتل این روزنامه‌نگار منتقد سعودی است، برملا می‌کند. 

به گزارش ایسنا، این روزنامه می‌نویسد، سه روزنامه‌نگار کتابی را با عنوان "وحشی‌گری دیپلماسی... اسراری سیاه از قتل خاشقجی" تالیف کرده‌اند که در این باره با دوست جمال خاشقجی که یک مخالف سعودی مقیم کاناداست نیز صحبت کرده‌اند، عمر عبدالعزیز دوست خاشقجی اشاره می‌کند که علت قتل خاشقجی شاید نیت او برای ایجاد ارتش سایبری علیه محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی بوده است.

 

عبدالعزیز به این سه روزنامه‌نگار گفته است، خاشقجی با او یک کار مشترک برای راه اندازی ارتش سایبری را شروع کرده بود.

 

روزنامه دیلی صباح در ادامه به جزئیات نوار صوتی می‌پردازد که مربوط به مذاکرات بین رهبر تیم ترور یعنی ماهر المطرب کارشناس پزشکی قانونی، صلاح‌ الطبیقی عضو گارد سلطنتی سعودی و ثائر الحربی است. آنها یک ساعت قبل از رسیدن خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول در حال بحث با یکدیگر هستند و می‌گویند، دو راه پیش روی او می‌گذارند یا او را به ریاض بفرستند یا در صورت مخالفت او را بکشند.

 

این روزنامه می‌افزاید، این فایل صوتی همان فایلی بوده که جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را درباره اینکه قتل این روزنامه‌نگار برنامه‌ریزی شده بود نه یک اتفاق غیرمنتظره، متقاعد کرد.

 

این روزنامه به المطرب اشاره می‌کند که در این فایل صوتی می‌گوید: "می‌دانم چگونه او را مثله کنم" و در حال گوش دادن موسیقی و نوشیدن قهوه اجزای بدن خاشقجی را قطعه قطعه می‌کند.

 

طبق این روزنامه المطرب می‌گوید، "تاکنون با بدن گرم برخورد نداشته اما می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد. او ادامه می‌دهد: "معمولا وقتی اجساد را مثله می‌کنم هدفن می‌گذارم و موسیقی گوش می‌دهم و در عین حال قهوه هم می‌نوشم".

 

به نوشته این روزنامه، خاشقجی زمانی که پیشنهاد فرستادن به ریاض را شنید با آن مخالفت کرد، بعد از آن المطرب به او گفت، در صورت همکاری بخشیده خواهد شد و از خاشقجی می‌خواهد برای پسرش،‌ صلاح که در ریاض است پیامی فرستاده و بگوید در استانبول است و حالش خوب است تا هیچ گونه شبهه‌ای به وجود نیاید.

 

المطرب و دوستانش از خاشقجی می‌خواهند به پسرش بگوید که در صورتی که مدتی نتوانست با او تماس برقرار کند نگران نشود، اما این روزنامه‌نگار سعودی این پیشنهادات را رد می‌کند. براساس این فایل صوتی خاشقجی از المطرب می‌پرسد: "می‌خواهی من را بکشی؟ قصد داری من را خفه کنی؟"

 

براساس کتاب تالیف شده در این زمینه، خاشقجی وقتی می‌فهمد نمی‌تواند از کنسولگری زنده بیرون برود آرامش خود را حفظ کرده و در جای خود می‌ماند که ناگهان پنج تن از اعضای تیم ترور به دستور المطرب به سمت او یورش می‌برند تا او را خفه کند و سر او را داخل کیسه پلاستیکی می‌کنند.

 

طبق روزنامه دیلی صباح، آخرین حرف‌های خاشقجی این بوده که "دهانم را نبندید من آسم دارم، من را خفه خواهید کرد".

 

براساس گزارش‌های رسانه‌ای خاشقجی برای پنج دقیقه مقاومت می‌کند.

 

براساس کتاب تالیف شده، نوار صوتی قتل خاشقجی حتی برای اعضای سازمان اطلاعات که با این گونه مسائل آشنا هستند، ناراحت‌کننده است، حتی هاسپل با شنیدن این فایل صوتی ترجمه شده بسیار متاثر شده بود.

 

همچنین به رغم اینکه عربستان مدعی شده اعضای تیم ترور را بازداشت کرده اما این کتاب جزئیاتی بر خلاف این را منتشر کرده است. یک منبع که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه دیلی صباح گفته، الطبیقی در حال حاضر در جده در کنار خانواده‌اش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------