پنتاگون: نظامیان آمریکایی همچنان با داعشی‌های باقی مانده در سوریه می‌جنگند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزارت دفاع آمریکا
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور که خروج آنها از سوریه برنامه‌ریزی شده است، در حال حاضر به عملیات‌های خود علیه داعشی‌های باقی مانده در این کشور ادامه می‌دهند. 

به گزارش ایسنا، کارلا گلیسون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به خبرگزاری تاس گفت: ما بر عملیات همزمان و قابل نظارت برای خروج نیروهایمان از سوریه تمرکز کرده‌ و تمامی اقدامات لازم را برای حفظ جان نیروهای نظامی‌مان در پیش گرفته‌ و داعشی‌های باقی مانده را تحت تعقیب قرار داده‌ایم.

 

گلیسون از اظهارنظر درباره صحت گزارش‌های رسانه‌ها درباره خروج گروه اول سربازان آمریکایی از خاک سوریه در تاریخ ۲۸ دسامبر خودداری کرده و گفت: هیچ قصدی برای صحبت درباره جزئیات عملیات نداریم.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، آمریکا برای اولین بار از زمان اعلام تصمیمش برای خروج نیروهای خود از سوریه، یکی از انبارهای نظامی خود در شمال شرق سوریه را تخلیه کرد.

 

خبرگزاری تاس به نقل از برخی منابع محلی آگاه در استان حسکه اعلام کرد، آمریکا یکی از انبارهای خود در شهر المالکیه از توابع این استان را تخلیه کرد، این انبار حاوی چند مخزن سلاح بود که در آنها حدود ۵۰ سرباز آمریکایی فعالیت داشتند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۹ دسامبر اعلام کرد که تصمیم دارد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند زیرا آمریکا داعش را در این کشور شکست داده و مبارزه با داعش تنها هدف از حضور این نیروها در سوریه بوده است.

 

برخی مسؤولان آمریکایی اظهار کردند، خارج کردن بیش از ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از سوریه مدتی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ روز زمان خواهد برد.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز تاکید کرد، عملیات مبارزه با داعش در سوریه هنوز تمام نشده است و واشنگتن به همکاری‌های خود با هم‌پیمانانش برای نابودی قطعی این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

 

آمریکا عملیات خود در مبارزه با داعش را در عراق از ژوئن ۲۰۱۴ با موافقت رسمی بغداد آغاز کرد اما در سوریه همین عملیات را بدون موافقت دمشق از سپتامبر همان سال شروع کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------