رئیس دفتر ترامپ وی را نالایق خواند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس دفتر ترامپ
نشریه نیویورک تایمز گزارش داد که «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید که بزودی این نهاد را ترک می‌کند، بارها به دستیارانش گفته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای این سمت، لایق نمی‌داند. 

 به  گزارش العالم،این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که وی از همکاری با ترامپ خشنود نبوده و بارها در جمع‌ خصوصی از شغلش به عنوان «سخت‌ترین کار دنیا» یاد کرده است.

 

انتشار این گزارش همزمان با پخش مصاحبه‌ای از کلی با روزنامه لس آنجلس تایمز در آستانه کناره‌گیری از مقامش در کاخ سفید صورت گرفته است.

 

وی در این گزارش، انتقادهایی به سیاست‌های ترامپ داشته و گفته که بهترین معیار برای بررسی علمکرد او در مقام رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، جلوگیری از اقداماتی بوده که دولت انجام نداده است.

 

از جمله دیگر بخش‌هایی از این مصاحبه که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، اظهارات کلی درخصوص دیوار در حال ساخت در مرز مشترک آمریکا و مکزیک است.

 

وی که پیش تر تصدی وزارت امنیت داخلی دولت ترامپ را بر عهده داشته، در این ارتباط گفت: اساساً دیواری در کار نیست. رئیس جمهوری هنوز هم می‌گوید «دیوار» و تنها برخی اوقات از عبارت درست‌تر «مانع» یا «حفاظ» استفاده می‌کند.

 

این اظهارات در شرایطی است که هم اکنون بخش‌هایی از دولت آمریکا به علت عدم توافق دولت و کنگره این کشور بر سر تأمین بودجه این پروژه، تعطیل شده است.

 

گزارش نیویورک تایمز درخصوص اظهارات کلی در جمع‌های خصوصی، منطبق بر مطالب کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی است که نوشته بود کلی با انتقاد از سیاست‌های ترامپ، او را حتی «احمق» و «دچار اختلال روانی» خوانده است.

 

وودوارد که حدود پنج دهه پیش رسوایی واترگیت را افشا کرد، در کتاب جدید خود نوشته است که نزدیک‌ترین مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، گاه برای حفظ امنیت ملی، دست به اقداماتی همچون پنهان کردن کاغذها و اسناد مهم دولتی می زنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------