آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مرکل به ادامه تلاش برای دستیابی به راهکارهای جهانی متعهد شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مرکل
صدراعظم آلمان اعلام کرد: برلین به تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های جهانی درباره چالش‌های ۲۰۱۹ ادامه‌ خواهد داد و باید مسئولیت بیشتر و سنگین‌تری را در عرصه جهانی بر عهده گیرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از ‌آسوشیتدپرس، همزمان با بسته شدن تقویم سال ۲۰۱۸ میلادی که با یک آشفتگی  سیاسی در آلمان همراه بود، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بخش ویژه‌ای از سخنرانی سالانه خود به مناسبت سال نوی میلادی را به توانایی تحقق یک رویکرد چند جانبه برای مشکلات بین‌المللی اختصاص می‌دهد؛ سبکی که وی دائما از آن در مقابل تاکتیک‌های "اول آمریکا" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا دفاع کرده است.   

 

مرکل که چهار دوره صدر اعظمی آلمان را بر عهده داشته است به مدیریت تغییر آب و هوا، مدیریت مهاجرت و مبارزه با تروریسم به عنوان انواع چالش‌هایی که نیازمند یک دید بازتر است، اشاره کرد.

 

آلمان  از سه‌شنبه اول ژانویه، ریاست دوره‌ای دو ساله شورای امنیت سازمان ملل را  بر عهده خواهد گرفت.

 

مرکل در متن این پیام که دفتر صدر اعظمی آلمان امروز دوشنبه آن را منتشر کرد، گفت: ما می‌خواهیم تمامی مشکلات را به خاطر منافع خودمان حل کنیم و اگر منافع دیگران را نیز در نظر بگیریم، می‌توانیم این کار را به نحو بهتری انجام دهیم.

 

وی افزود: این درسی است که ما از دو جنگ جهانی قرن گذشته آموخته‌ایم، اما این عقیده دیگر در جهان امروز در بین افراد مختلف وجود ندارد و ایمان به همکاری بین‌المللی تحت فشار شدید قرار گرفته است. در چنین شرایطی ما باید مجددا به خاطر حفظ عقایدمان به پا خیزیم، گفت‌وگو کنیم و با قدرت بیشتری مبارزه کنیم و ما باید به خاطر منافع خودم مسئولیت بیشتر و سنگین تری را بر عهده بگیریم.

 

مرکل تاکید کرد: آلمان برای راه‌حل‌های جهانی در سازمان ملل تلاش خواهد کرد و بودجه بیشتری را به بخش‌های کمک‌های بشردوستانه و دفاعی اختصاص می‌دهد.  برلین می‌خواهد اتحادیه اروپا قدرتمندتر شود و بتواند تصمیمات را با استواری بیشتری اتخاذ کند.

 

وی اذعان‌ کرد که بسیاری از آلمانی‌ها در آلمان به خاطر مذاکرات طولانی مدت بی سابقه برای تشکیل دولت ائتلافی حاکم با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند و سال ۲۰۱۸ از نظر سیاسی یک سال بسیار دشوار بوده است.

 

مرکل که ۱۳ سال است رهبری آلمان را بر عهده دارد گفت، فصلی را برای یک آغاز جدید در اواخر ماه اکتبر با اعلام این که  برای پنجمین دوره متوالی برای صدر اعظمی کاندید نخواهد شد، ایجاد کرده است.

 

وی همچنین از رهبری حزب محافظه کار "اتحادیه دموکرات مسیحی" که اصلی‌ترین حزب راست میانه آلمان محسوب می‌شود، کناره‌گیری کرده است.

 

مرکل اعلام کرده که قصد دارد برای باقی دوره پارلمانی کنونی که تا سال ۲۰۲۱ میلادی ادامه خواهد داشت به عنوان صدر اعظم آلمان باقی خبماند، اما سوالاتی در خصوص این که آیا وی می‌تواند تا آن زمان دوام بیاورد یا خیر؟ همچنان باقی است، چرا که تنش‌های بسیاری در داخل ائتلاف حاکم مرکل وجود دارد.

 

وی همچنین در پیام سال نوی خود افزود: دموکراسی با تغییر زنده است. ما آن چه را که پیشینیان مان برای ما به یادگار گذاشته‌اند، تقویت کرده‌ایم و شکل گیری و تقویت امور کنونی را برای افرادی که پس از ما زمام امور را در دست می‌گیرند باقی خواهیم گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------