کره‌شمالی: بن بست در روند صلح "موقتی" است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پرچم کره شمالی
یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی بن‌بست موجود در روند مذاکرات پیونگ‌یانگ با آمریکا را "پدیده‌ای موقت و کم اهمیت" جلوه داد که عموما در زمان تغییرات بزرگ رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی این ارزیابی را در مقاله‌ای که رویدادهای سال ۲۰۱۸ میلادی را بررسی می‌کرد، مطرح کرده و اعلام کرد: تغییر بزرگی در جایگاه استراتژیک کره شمالی در جامعه بین الملل به وجود آمده است.

 

این روزنامه با اشاره به نشست تاریخی کره شمالی و آمریکا در سنگاپور و همچین سه نشست برگزار شده بین دو کره گفت: روند جدیدی در شبه جزیره کره و در منطقه برای دستیابی به صلح و کاهش تنشها شکل گرفته است.

 

در ادامه این مقاله آمده است: بدون شک این مسئله حقیقت دارد که مشکلاتی در مسیر ما روبه جلو به وجود آمده است اما این چیزی جز "یک پدیده موقت" نیست که وقتی مسائل قدیمی کنار می‌روند و اتفاقهای جدیدی پدیدار می‌شوند، رخ می‌دهد.

 

این مقاله ظاهرا به مذاکرات خلع تسلیحات اتمی میان کره شمالی و آمریکا اشاره دارد که به خاطر درخواست پیونگ یانگ برای رفع تحریم‌ها و مقاومت واشنگتن برای حفظ تحریم ها تا زمانی که کره شمالی اقدامات خلع تسلیحات اتمی را به طور کامل انجام دهد، به حالت تعلیق درآمده و به بن بست خورده است.

 

روزنامه رودونگ سینمون همچنین گفت: سال ۲۰۱۸ سالی پرثمر و مهم است چرا که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک تصمیم سیاسی مهم برای بسیج تمامی منابع در راستای توسعه اقتصاد به منظور شکست تحریم‌های بین المللی اتخاذ کرد.

 

این روزنامه افزود: "خودکفایی" تنها راه برای کره شمالی برای پیشرفت است.

 

این روزنامه همچنین بر مبارزه کره شمالی با فساد به عنوان یک دستاورد مهم در سال ۲۰۱۸ میلادی تاکید کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------