کنگره پنجشنبه تکلیف دولت آمریکا را مشخص می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره
مجلس نمایندگان آمریکا در اولین روز کاری خود در سال نوی میلادی، بودجه جدید این کشور را به رای می گذارد. 

به گزارش مهر به نقل از ان پی آر، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه سوم ژانویه در اولین روز کاری خود در سال جدید میلادی بودجه جدید آمریکا را به رای می گذارد.

 

با توجه به آنکه اکنون دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، قطعا این راگیری با رای گیری قبلی که جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند تفاوت خواهد داشت.

 

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به بودجه مورد نظر کاخ سفید رای مثبت داده بود اما سناتورهای آمریکایی با آن مخالفت کردند و همین امر موجب تعطیلی دولت آمریکا گردید.

 

این راگیری جدید در حالی انجام خواهد شد که امروز سه شنبه اعلام شد دموکرات ها بودجه جدید مورد نطر خود را به کاخ سفید ارسال کرده اند. با آغاز سال نو میلادی و ادامه دار شدن تعطیلی دولت فدرال آمریکا، دموکرات های این کشور بودجه مورد نظر خود را به کاخ سفید ارسال کردند.

 

گفته می شود در این بودجه اشاره ای به دیوار مرزی مکزیک که موضوع اصلی اختلاف سناتورها با کاخ سفید و تعطیلی دولت فدرال بوده اشاره ای نشده است.

 

ترامپ خواستار دریافت پنج میلیارد دلار برای دیوارکشی در مرز مکزیک بوده اما گویا دموکرات ها فقط ۱.۳ میلیارد دلار به این امر اختصاص داده اند.

 

دموکرات ها در این بودجه خواسته ترامپ برای تامین بودجه جهت ساخت دیوار مرزی در مرز مکریک را بی پاسخ گذاشته اند. دموکرات های مجلس نمایندگان در واقع دو طرح مجزا پیشنهاد کردند. بر اساس طرح اول، به دولت ۱.۳ میلیارد دلار به وزارت امنیت داخلی اختصاص داده می شود که تا ششم فوریه (۱۷ بهمن) امنیت مرزها را تامین کند. به عبارت دیگر، این مبلغ صرف حصارکشی در مرز می شود.

 

دموکرات ها یک بسته دیگر هم پیشنهاد داده اند که شامل شش لایحه برای تامین مالی سایر آژانس ها و نهادهای تعطیل شده است. این لوایح ۲۶۵ میلیارد دلار بودجه مورد نیاز را تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ که تا سی ام سپتامبر است، تامین خواهد کرد.

 

با توجه به موافقت نکردن دموکرات ها با بودجه پیشنهادی ترامپ، شاهد ادامه کمکش های سیاسی در داخل آمریکا و بیشتر شدن اختلافات میان کاخ سفید و کنگره خواهیم بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------