آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

رییس جمهوری چین، تایوان را به استفاده از زور تهدید کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رئیس‌ جمهوری چین، استفاده از تمامی ابزارها علیه تایوان را حق پکن دانست و افزود: هیچ قولی هم درباره استفاده نکردن از زور علیه استقلال طلبان تایوان را نمی‌دهیم. 

به گزارش ایرنا 'شی جین پینگ' روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پکن در «چهلمین سالگرد سیاست کلیدی تایوان» افزود: به اتحاد مجدد مسالمت ‌آمیز چین و تایوان متعهد است اما هیچ جایگاهی هم برای فعالیت‌های جدایی‌طلبانه در این جزیره قائل نیست.

 

او با تهدید به اینکه «استقلال تایوان به فاجعه منجر خواهد شد» تاکید کرد هیچکس نمی تواند تایوان را از چین جدا کند.

 

او ادامه داد: مردم تایوان باید بدانند استقلال تایوان تنها فاجعه‌ای عمیق برای این جزیره به ارمغان می‌آورد و هیچ دستاورد دیگری ندارد ما از یک خانواده هستیم و استقلال تایوان خلاف تاریخ است و به بن بست می‌رسد.

 

او مساله تایوان را جزو امور داخلی چین دانست و افزود: اجازه هیچ‌گونه مداخله خارجی را در این زمینه نخواهیم داد و همه اقدامات لازم را در راستای مقابله با نیروهای خارجی که در روند اتحاد چین و تایوان مداخله ‌کنند، به کار خواهیم بست.

 

اظهارات رییس جمهوری چین در مورد تایوان در حالی است که ''تسای اینگ ون' رییس حکومت تایوان نیز روز گذشته در سخنرانی سال نو خود تاکید کرد این جزیره هرگز در مورد مسایل حق حاکمیتی خود تسلیم نخواهد شد.

 

رهبر تایوان از چین خواست به جمهوری چین (نام رسمی تایوان) و دیدگاه و خواست 23 میلیون تایوانی و جزیره ای که دارای اصول دمکراسی و آزادی است، احترام بگذارد.

 

وی دمکراسی، آزادی، مذاکرات صلح آمیز و گفت و گوهای مستقیم دو دولت را بازوهای حل و فصل مسالمت آمیز مسایل و رسیدن به اجماع نظر برای چین و تایوان دانست.

 

تسای گفت: وقتی ما نمی توانیم با چین درباره موضوعات مرتبط با بهداشت عمومی، بیماری های واگیردار و یا امنیت غذایی به توافق برسیم و همکاری کنیم چطور امکان دارد بگوییم یک خانواده هستیم.

 

چین، منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون 'اصل یک چین' بخشی از خاک خود می داند.

 

مقام های چین و تایوان در سال ۱۹۹۲ میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل «چین واحد» باشد بر اساس این اصل، ‌چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.

 

بر اساس اصل 'یک چین' هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند.

 

اما از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال 94 شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.

 

حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه های استقلال طلبانه است و بخش هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------