آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

عربستان پرچم مخالفان سوری را از کشورش برمی چیند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پرچم سوریه
منابع خبری عربی بامداد پنجشنبه گزارش دادند؛ عربستان سعودی که از حامیان اصلی مخالفان مسلح سوری به شمار می رود، به آنها اعلام کرده است که پرچم منتسب به این گروه را از خاک خود جمع می کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم افزود: بر اساس خبری که میان فعالان در شبکه اجتماعی رد و برد می شود، عربستان به مخالفان اعلام کرده است که پرچم آنان را از سرتاسر کشورش جمع و پرچم ملی سوریه را جایگزین آن خواهد کرد.

 

رأی الیوم البته به جزئیات بیشتر این خبر، اشاره ای نکرده است.

این اقدام عربستان را شاید بتوان اقدامی آغازین در راستای عادی سازی روابط با حکومت قانونی سوریه دانست؛ آن هم پس از آن که عادل الجبیر وزیر پیشین خارجه سعودی که همواره بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه پافشاری می کرد، برکنار شد و جای خود را به «ابراهیم العساف» داد.

 

روند عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با سوریه در هفته های اخیر به صورت بی سابقه ای شدت گرفته است؛ در همین راستا امارات رسماً پس از هفت سال سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و کشورهای بحرین و کویت نیز از باز شدن دوباره مراکز دیپلماتیک خود در سوریه خبر دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------