آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

دیدار بی‌نتیجه رهبران کنگره با ترامپ و تداوم تعطیلی دولت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا در حالی وارد دوازدهمین روز خود شد که دونالد ترامپ روز چهارشنبه در جلسه اعضای هیئت دولت گفت که «شاید تعطیلی دولت بیش از این‌ها به طول بینجامد.»

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی در کاخ سفید سخن می‌گفت که پوستر «تحریم‌ها در راهند» را مقابل خود قرار داده بود.

 

ترامپ همچنین روز چهارشنبه در نشستی که با حضور قانونگداران ارشد آمریکا برای بررسی تعطیلی بخش‌هایی از دولت برگزار شده بود با جمعی از رهبران کنگره دیدار کرد. وی در این دیدار از آنها خواست تا روز جمعه بار دیگر برای گفت‌وگو پیرامون موضوع تعطیلی دولت به کاخ سفید بیایند.

 

برخی از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا پس از دیدار با ترامپ گفت‌وگوها را «بی‌نتیجه» خواندند و گفتند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات نداشته‌اند.

 

براساس گزارش دویچه وله، چاک شومر، از نمایندگان دموکرات کنگره نیز ضمن ابراز ناخرسندی از سیاست‌های ترامپ گفت که وی «کارکنان دولت را به گروگان گرفته» است.

 

وی همچنین تاکید کرد که ترامپ «هیچ پاسخ خوبی» به پرسش‌های نمایندگان نداشت.

 

دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان در «اتاق وضعیت» کاخ سفید که عموما مختص جلسه‌های مربوط به امنیت ملی و شرایط حساس است برگزار شد.

 

اختلاف رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان دموکرات سنا بر سر اختصاص بودجه پنج میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک، دولت این کشور را با بحران مواجه کرده است.

 

این اختلاف باعث شده تا از روز ۲۲ دسامبر تاکنون بخش‌هایی از دولت آمریکا تعطیل شوند.

 

بر اساس برآوردها، ساخت دیوار مکزیک مجموعا ۲۳ میلیارد دلار هزینه دارد. ترامپ پیش از این گفته بود که مکزیک باید این هزینه را بپردازد اما مکزیک این درخواست را رد کرده است.

 

دونالد ترامپ همچنین در توییتی اظهار کرد: مکزیک بهای ساخت دیوار مرزی در مرزهای جنوبی آمریکا را از طریق توافق تجاری جدید بین دو کشور و کانادا معروف USMCA که جایگزین توافق نفتا شده،‌ پرداخت خواهد کرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------