آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

واشنگتن پست: محاکمه عاملان جنایت قتل خاشقجی در عربستان ساختگی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , خاشقجی
واشنگتن پست نوشت که اعلام خبر آغاز محاکمه ۱۱ نفر از عاملان قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی همزمان با تشکیل کنگره جدید آمریکا در پنج شنبه گذشته تصادفی و اتفاقی نبوده است. 

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که کنگره قبلی در آستانه اعمال مجازات‌هایی بر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی قرار داشت. به ویژه اینکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارش خود تاکید کرد که وی ریاست تیم ۱۵ نفره ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی را به عهده داشته است. 

 

واشنگتن پست نوشت که صدور حکم عربستان سعودی برای اعدام پنج نفر از متهمان این پرونده با هدف خنثی کردن اقدام‌های کنگره علیه ریاض صورت گرفته است اما این حکم بسیار ضعیف و نگران‌کننده است. 

 

این روزنامه در ادامه نوشت که جلسه دادگاه این متهمان علنی نبوده و فقط به محکومیت گروه کوچکی از افراد امنیتی بسنده کرده است که به نظر می‌رسد مهره‌های قربانی شده مقام‌های بلندپایه و چه بسا شخص ولیعهد هستند. 

 

واشنگتن پست نوشت که «سعود القحطانی» یکی از معاونان ارشد بن سلمان و «احمد العسیری» معاون دستگاه اطلاعات سعودی و نیز «محمد الطبیقی» کارشناس پزشکی قانونی در حقیقت از جمله مسئولان بلندپایه‌ای هستند که ریاض به دنبال رفع مجازات از آنها است.

 

این روزنامه معتقد است که آمریکا اگر در پایبندی به ارزش‌ها اصرار دارد، باید زمام این مهم را به کنگره واگذار کند.

 

همچنین رئیس جدید دموکرات مجلس نمایندگان نیز باید تدابیر جدیدی را برای اعمال مجازات‌های آمریکا بر تمام عاملان جنایت خاشقجی و پایان دادن به جنگ یمن اتخاذ کند. 

 

واشنگتن پست تأکید کرد که این صحنه‌سازی دادستانی عربستان نباید حلقه آخر تراژدی خاشقجی باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------