آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اردوغان مشاور امنیت ملی ترامپ را تحقیر کرد/ بولتون با دست خالی ترکیه را ترک کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , اردوغان
اردوغان با تاکید بر اینکه "صداهای مختلفی از دولت آمریکا شنیده می شود افزود ملاک کشورش حرف ترامپ است. 

سفر "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ به ترکیه بدون حصول یک دستاورد مشخص سیاسی دیروز خاتمه یافت و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ با تحقیر عدم پذیرش از سوی رییس جمهوری ترکیه، مجبور به ترک خاک ترکیه شد.  

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری‌ها، در همان روزی که بولتون عازم آنکارا شد "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در سخنانی در پارلمان این کشور حملات تندی را متوجه سیاست‌های ایالات متحده آمریکا کرد و تاکید کرد آمادگی‌ها در بین نیروهای نظامی این کشور برای حمله به کردهای سوریه به پایان رسیده و این نیروها آماده حمله به اهداف از پیش تعیین شده هستند.

 

او همچنین در واکنش به سخنان هشدارآمیز جان بولتون درباره خطرات احتمال حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه، این سخنان را "اشتباهی بزرگ" توصیف کرده و از صداهای مختلف از درون هیات حاکمه آمریکا درباره مسایل مربوط به سیاست خارجی از جمله درباره سوریه، انتقاد کرد.

 

او گفت: "صداهای مختلفی از دولت آمریکا می‌شنویم اما برای ما حرف ترامپ ملاک و مرجع است."

 

اردوغان گفت: "بولتون مرتکب اشتباهی بزرگ شده است. ما نمی‌توانیم به کسانی که در داخل کریدور تروریستی سوریه قرار گرفته‎اند خوش‌باور باشیم.. ما به آنها پاسخ خواهیم داد."

 

او همچنین تاکید کرد:" در توافقی که با ایران و روسیه انجام دادیم از بحران جدیدی در استان ادلب جلوگیری کردیم. به زودی عملیات جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهیم کرد. "

 

 بولتون ساعاتی پیش از عزیمت به ترکیه در سخنانی در اسراییل، به آنکارا درباره حمله احتمالی به کردهای سوریه هشدار داده بود و تاکید کرده بود کردها متحد ایالات متحده آمریکا هستند. بولتون گفته بود نیروهای نظامی آمریکا مادامی که اطمینان حاصل نکنند که ارتش ترکیه به کردهای سوریه حمله نخواهد کرد،در سوریه می‌مانند.

 

 

 

 

 

 

 

 

این سخنان بولتون کافی بود تا اردوغان در اقدامی تنبیهی وی را به حضور نپذیرد و حاضر نشود با او دیدار کند و بولتون به جای اردوغان با "ابراهیم کالین" سخنگوی او دیدار و گفتگو کند.

 

بولتون نیز دیروز بدون کسب نتیجه مشخص از سفرش به ترکیه، آنکارا را ترک کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------