واشنگتن طی روزهای آتی میزبان نشست مقام‌های کره‌شمالی و آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , نشست مقام‌های کره‌شمالی و آمریکا
رسانه کره جنوبی امروز (سه شنبه) گزارش داد، مقام‌های آمریکایی و کره شمالی قصد دارند تا در روزهای آتی در واشنگتن درباره برگزاری دومین نشست بین رهبرانشان دیدار کنند. 

به گزارش ایسنا، این دیدار در واشنگتن در پی بن بست به وجود آمده بر سر مذاکرات اتمی و خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ برگزار می‌شود.

 

این نشست به ریاست مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، یکی از مقام‌های ارشد کره شمالی روز پنجشنبه یا جمعه در واشنگتن برگزار می‌شود.

 

روزنامه چوسون ایلبو چاپ کره جنوبی از قول منابع دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دو طرف قرار است تاریخ و محل نهایی برای برگزاری دومین نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را تعیین کنند و فرستاده کره شمالی احتمالا با ترامپ دیدار خواهد داشت.

 

یونهاپ نیز گزارش داد که پامپئو و کیم یونگ چول در روزهای آتی دیدار می‌کنند.

 

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از گزارشگران شبکه خبری سی.ان.ان از قول منبعی ناشناس گزارش داد، هیات کره شمالی به زودی به واشنگتن می‌رود اما برنامه‌ها برای این مساله هنوز نهایی نشده است.

 

پیش از این دیدار احتمالی، ترامپ نامه‌ای به رهبر کره شمالی ارسال کرده بود.

 

اگر دیدار روزهای آتی میان این مقام‌های کره شمالی و آمریکایی تایید شود، به این معناست که دو طرف به سازش پس از ماه‌ها بن بست بر سر اقدامات کره شمالی به منظور پایان دادن به برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش نزدیک شده‌اند.

 

آمریکا در حال بررسی برداشتن تحریم‌ها علیه کره شمالی در ازای توقف برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------