آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کره شمالی اولین تمرین شبیه‌سازی «ماشه هسته‌ای» را برگزار کرد

رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه هسته‌ای خبر می‌دهند. رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه…

مادورو: بولسونارو "هیتلر معاصر" است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مادورو
رییس جمهور ونزوئلا از رییس جمهور جدید برزیل به عنوان "آدولف هیتلر دوران مدرن" یاد کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا علیه ژایر بولسونارو، همتای برزیلی‌اش بعد از آن مطرح شد که دولت جدید برزیل در اقدامی جنجالی خوآن گوایدو، رییس کنگره تحت کنترل مخالفان در ونزوئلا را به عنوان "رهبر مشروع" ونزوئلا به رسمیت شناخت.

 

برزیل در حالی روز شنبه گوایدو را به عنوان رییس جمهور "مشروع" ونزوئلا به رسمیت شناخت که نیکولاس مادورو برای دومین دور ریاست جمهوری‌اش تحلیف به جا آورد.

 

تعدادی از کشورهای سراسر جهان نیز این ریاست جمهوری مادورو را "نامشروع" اعلام کردند.

 

مادورو در یک سخنرانی سراسری خطاب به ونزوئلایی‌ها گفت: ما اکنون برزیل را در دستان یک فاشیست کنار خود داریم. بولسونارو "هیتلر دوران مدرن" است.

 

مادورو خاطر نشان کرد: بیایید وظایف بولسونارو را در اختیار مردم حماسه ساز برزیل که مبارزه و به آن رسیدگی خواهند کرد، بگذاریم.

 

گوایدو روز جمعه اعلام کرده بود که خواهان به دست گرفتن ریاست جمهوری در ونزوئلا است.

 

این صحبت‌ها بعد از آن مطرح شدند که رهبران اپوزیسیون ونزوئلا گفتند: دور دوم ریاست جمهوری مادورو به دلیل وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری عمدتا تحریم شده ۲۰۱۸ "نامشروع" است.

 

گوایدو که روز یکشنبه در مسیر رفتن به یک تجمع سیاسی موقتا توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شد، هنوز رسما خودش را رییس جمهور اعلام نکرده است.

 

تا چند سال پیش ونزوئلا و برزیل به دلیل روابط دوستانه بین حزب کارگران برزیل به عنوان حزب حاکم سابق و حزب سوسیالیسم ونزوئلا به نوبه خود روابطی گرم داشتند.

 

بولسونارو یک چهره ضد کمونیستی است که دیکتاتوری نظامی سال‌های ۱۹۶۴ – ۱۹۸۵ این کشور را تحسین کرده و وعده داده که با ونزوئلا مقابله خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------