آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

امضای یک معاهده جدید همکاری میان رهبران آلمان و فرانسه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماکرون و مرکل
رئیس جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان امروز سه شنبه در دیداری در شهر آخن اقدام به امضای معاهده‌ای تحت عنوان معاهده همکاری و یکپارچگی فرانسه – آلمان کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این معاهده هدفش تقویت همکاری دفاعی بین این دو کشور بوده و دو طرف در آن برای کمک به یکدیگر در صورتیکه مورد حمله واقع شوند تاکید می‌کنند.

 

همچنین یک شورای دفاعی و امنیتی جدید فرانسه – آلمان تحت این معاهده تشکیل می‌شود. در عین حال در این توافق در مناطق مرزی و پروژه‌های فرامرزی تاکید شده است. این معاهده چند جنبه دیگر را پوشش داده و تقویت کننده معاهده ۱۹۶۳ الیزه است.

 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مراسم امضای این معاهده در آخن گفت: فرانسه و آلمان به موجب این معاهده جدید می‌خواهند در تشکیل ارتش اروپایی مشارکت کنند.

 

مرکل گفت: به صورت مفروض متعهد به توسعه یک فرهنگ نظامی مشترک، صنایع دفاعی مشترک و یک خط مشترک برای صادرات تسلیحات هستیم بنابراین ما می‌خواهیم در تشکیل یک ارتش اروپایی مشارکت کنیم.

 

مرکل تاکید کرد: آلمان و فرانسه در صورتیکه اراضی آنها مورد حمله مسلحانه قرار بگیرد به یکدیگر از جمله با ابزارهای نظامی کمک خواهند کرد.

 

ماکرون نیز تصریح کرد: در شرایطی که گروه‌های پوپولیست در اروپا سر برآورده‌اند و در حالی که شاهد بریگزیت دشوار هستیم فرانسه و آلمان باید در وحدت رویکرد خود تاکید کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------