ماکرون: کارنامه حقوق بشر در مصر بدتر از دوره حسنی مبارک است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماکرون
رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد، کارنامه حقوق بشر مصر از زمان دوره حسنی مبارک در وضعیت بدتری قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد: به شکل فزاینده‌ای اینگونه برداشت می‌شود که حقوق بشر در مصر وضعیت بدتری نسبت به دوره حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق دارد.

 

این اظهارات ماکرون به منزله تشدید موضعگیری او پس از اظهاراتش در سال ۲۰۱۷ است.

 

او در سال ۲۰۱۷ گفته بود که هرگز با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر درباره آزادی‌های مدنی که جمعیت‌های حقوقی می‌گویند در حال نابودی هستند، گفت‌وگو نخواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه سفرش به مصر در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم چهره‌های فرهنگی و جامعه مدنی مصر سیاست‌های فعلی کشورشان را شدیدتر از سیاست‌های دوره مبارک می‌دانند.

 

ماکرون در ادامه اظهار کرد: نمی‌توانم درک کنم چگونه می‌توان به تضمین ثبات بلند مدت در کشوری که در مرکز انتفاضه‌های بهار عربی بوده و طعم آزادی را چشیده، تظاهر کرد و گمان کرد که می‌توان به سخت‌گیری‌ها و عبور از حد قابل قبول و موجه به دلایل امنیتی همچنان ادامه داد.

 

وی افزود: فکر می‌کنم این مساله‌ای متناقض بوده و به خود مصر آسیب می‌زند.

 

موسسه‌های غیردولتی ماکرون را برای در پیش گرفتن موضعگیری جدی در برابر سیسی تحت فشار گذاشتند.

 

ماکرون اعلام کرد که در سفر سه روزه خود به مصر صریح‌تر خواهد بود و در نشست‌هایی پشت درهای بسته به بیان موارد فردی خواهد پرداخت.

 

قرار است ماکرون امروز (دوشنبه) با سیسی دیدار کند.

 

رئیس جمهوری فرانسه افزود: ما در مصر تنها درباره مخالفان سیاسی محبوس در این کشور صحبت نمی‌کنیم بلکه درباره مخالفانی که بخشی از فضای دموکراتیک مرسوم بوده و خطری برای حاکمیت در این کشور محسوب نمی‌شوند، گفت‌وگو می‌کنیم.

 

مخالفان سیاسی سیسی او را متهم می‌کنند که فضا را برای همه مخالفان محدود می‌کند اما حامیان سیسی می‌گویند، این تدابیر شدید برای برقراری ثبات در مصر که در پی سقوط دولت مبارک دچار تنش شده، ضروری است.

 

سیسی در مصاحبه‌ای که پیشتر داشت، وجود هرگونه زندانی سیاسی در مصر را تکذیب کرد، این درحالی است که یکی از جمعیت‌های حقوق بشری تعداد آنها را در حدود ۶۰ هزار تن تخمین زد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------