مقام پنتاگون: دستوری برای اعزام نیرو به کلمبیا دریافت نکرده‌ایم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پنتاگون
یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات پنتاگون نوشت که وزارت دفاع این کشور دستوری در زمینه اعزام نیروی نظامی به کلمبیا دریافت نکرده است. 

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» امروز سه‌شنبه نوشت که مقامات پنتاگون که نامشان به دلیل مسایل امنیتی منتشر نشده در واکنش به شایعه‌ای مبنی بر احتمال اعزام قریب‌الوقوع نظامیان آمریکایی به کلمبیا تاکید کرده‌اند که این وزارتخانه هیچ دستوری در این زمینه دریافت نکرده است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پنتاگون

نشست خبری دوشنبه شب «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای اعلام تحریم‌های تازه اقتصادی علیه کاراکاس برگزار شد، حاشیه‌ای به همراه داشت که گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال توسل واشنگتن به نیروی نظامی برای تغییر دولت در ونزوئلا را مطرح کرده است.

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» عکسی از بولتون در این نشست منتشر کرد که نشان می‌دهد بولتون روی یکی از برگه‌هایی که به همراه داشته، نوشته است «[اعزام] ۵۰۰۰ نیرو به کلمبیا»

 

انتشار این عکس موجب شد تا شایعه‌ای مبنی بر احتمال اعزام قریب‌الوقوع نظامیان آمریکایی به کلمبیا که با ونزوئلا هم‌مرز است، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. یک سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، در این مورد گفته است: «همانطور که رئیس‌جمهور تأکید کرد، تمام گزینه‌ها روی میز است.»

 

دولت آمریکا و متحدانش از هفته گذشته در اقدامی که به گفته کارشناسان نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، «خوان گوایدو» را که بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خوانده، به رسمیت شناخته و از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.

 

کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا، ترکیه، ایران، نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی و اروگوئه این رفتار ایالات متحده را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------