کمیته سنا سوابق مکالمات بلوکه شده پسر ترامپ را به دست‌آورد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پسر ترامپ
بازرسان سنای آمریکا به شواهدی دست یافتند که هویت مخفی شده مکالمات تلفنی رازآلود پسر ترامپ را با شماره‌های بلوکه شده در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری افشا می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گفت‌وگوهای تلفنی میان دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با شماره‌های بلوکه شده در جریان انتخابات ۲۰۱۶ چند روز پیش از آن صورت گرفته که وی با یک وکیل روس دیدار داشت.

 

دموکرات‌ها حدس زده‌اند که ترامپ جونیور با پدرش که هرگونه دیدار با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس را در برج ترامپ رد می‌کند، گفت‌وگوی تلفنی داشته است اما براساس سوابق مکالمات تلفنی که به کنگره ارائه شده، ترامپ جونیور با هوآرد لوربر، مدیر اجرایی املاک و مستغلات نیویورکی و برایان فرانس، مدیر سابق ناسکار گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

 

ترامپ جونیور پس از دیدار در برج ترامپ گفت‌وگویی تلفنی با یک شماره بلوکه شده داشت اما هنوز مشخص نیست که آیا این گفت‌وگو با لوربر بوده یا فرانس.

 

لوربر دوست دیرینه ترامپ است که در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ برایش پول جمع می‌کرد و با او در سال ۱۹۹۶ به مسکو سفر کرد تا در پروژه‌های ساخت املاک و مستغلات همراهی‌اش کند.

 

با وجود آنکه این سوابق بخشی دیگر از مکالمات تلفنی ترامپ جونیور را مشخص کرده اما دموکرات‌ها گفته‌اند که رئیس جمهوری آمریکا همچنان درباره این دیدارها میان پسرش با مقام‌های روس اطلاع داشته است. ترامپ و پسرش در کنار سایر مقام‌های دولت واشنگتن گفته‌اند که رئیس جمهوری درباره این دیدارها اطلاعی نداشته است.

 

رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست چجمهوری آمریکا به مساله دیدارهای برج ترامپ و اینکه ترامپ چقدر درباره این دیدار اطلاع داشته، تمرکز دارد. مولر حتی گفته زمانیکه این مساله افشا شود، کاخ سفید چطور می‌خواهد به آن واکنش نشان دهد.

 

سوابق مکالمات تلفنی ترامپ جونیوز که اکنون در اختیار سنا است برای نخستین بار توسط شبکه‌های خبری سی.ان.ان و ای.بی.سی منتشر شد. آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که آنها هنوز به دنبال دسترسی این اطلاعات هستیم.

 

این هیئت تجسس مجلس نمایندگان آمریکا که در آن زمان به رهبری جمهوری خواهان بود، سال گذشته میلادی پرونده روسیه را بست و اعلام کرد که شواهدی درباره تبانی بین روسیه و کمپین مبارزات انتخاباتی ترامپ وجود ندارد اما تحقیقات سنا همچنان ادامه دارد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------