آمریکا در جست‌وجوی عناصر تحت تعقیب داعش و تعیین سرنوشت ابوبکر البغدادی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ابوبکر البغدادی
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در سوریه در جست‌وجوی عناصر تحت تعقیب خارجی داعش و تعیین سرنوشت سرکرده این گروه تروریستی هستند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط، دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به گروه‌های مخالف) اعلام کرد که به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد، برخی از نیروهای آمریکایی که در میان ۷۰۰ نیروی آمریکایی هفته گذشته وارد منطقه شرق فرات شدند، در جست‌وجوی عناصر خارجی تحت تعقیب داعش هستند.

 

طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی به همراه عکس‌هایی از عناصر تحت تعقیب به مناطق نزدیک به آخرین محل تحت تصرف داعش رفته و به دنبال افراد مذکور هستند.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه آورده است که نیروهای آمریکایی همزمان با این عملیات در جست‌وجوی سرکرده‌های داعش و کسب اطلاعات درباره ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی در صورت زنده بودن وی هستند.

 

این سازمان در ادامه تاکید کرد که سرکرده‌های باقی مانده داعش به خاطر ترس از بازداشت توسط نیروهای آمریکا و یا سازمان اطلاعات کشورهای‌شان و همچنین به خاطر ترس از صدور حکم حبس ابد برای خود، خروج از این منطقه را نمی‌پذیرند.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: با این وجود نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) صبح روز گذشته موفق به بیرون کردن و انتقال خانواده‌های اعضای داعش در کرانه شرقی رود فرات شدند و طی چند ساعت گذشته ۱۵۰ تن از اتباع روسی و ازبکستانی را که غالباً زن و کودک هستند، از این منطقه خارج کردند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------