آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اولین گام برای حذف آرای الکترال کالج در آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

 

در اقدامی با هدف پایان دادن به شیوه غیرمعمول و غیر دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، سنای ایالتی کلرادو به طرحی رای داد که در صورت تصویب نهایی ، آرای الکترال کالج ایالتی به نامزد دارای اکثریت آرای کشوری اختصاص خواهد یافت .گزارش شده که  این طرح از حمایت 11 ایالت و نیز واشنگتن دی سی برخوردار است  .

 

هم اکنون بر اساس قوانین موجود ، اکثر ایالت های پنجاه گانه به همراه پنج منطقه غیر ایالتی ، آرای الکترال کالج خود را به فرد برنده در ایالت ها یا سرزمین های پنج گانه اختصاص می دهند . بر اساس این ضابطه   فردی که بتواند حداقل 271 رای از مجموع 538  هیئت الکترال کالج را کسب کند ، رئیس جمهوری ایالات متحده خواهد شد ، فارغ از این که آرای مردمی وی چه اندازه خواهد بود . به همین دلیل آمریکا تنها کشوری در جهان است که فرد بازنده در کسب آرای مردمی می تواند بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زند .

 

در تاریخ این کشور چندین بار فرد شکست خورده در آرای مردمی با تکیه بر آرای الکترال به ریاست جمهوری رسیده است که آخرین نمونه آن ، دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 بود. درآن سال،در مجموع آرای کشوری، کلینتون حدود ۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزار رای و ترامپ ۶۲ میلیون و ۹۸۰ هزار رای به دست آورده بودند.حالا برای رفع این نقیصه بزرگ که اصل بنیادین دموکراسی و برابری آرا را نادیده می گیرد ، تعدادی از ایالت ها در تلاش هستند فردی را بر صندلی ریاست جمهوری بنشانند که از بیشترین آرای مردمی برخوردار است .

 

با این حال ، حذف شیوه دو مرحله ای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر پایه آرای الکترال طی 230 سال گذشته همواره با مخالفت های جدی ، از جمله از سوی ایالت های کوچک و کم جمعیت مواجه بوده است . به همین دلیل نیز با وجود پیشرفت های چشمگیر سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی آمریکا طی دو قرن گذشته ، هنوز در قرن بیست و یکم  رئیس کشور - رئیس دولت آمریکا به شیوه قرن هجدهم برگزیده می شود و افرادی به قدرت می رسند که نه منتخب اکثریت توده ملت که منتخب اکثریت هیئت الکترال کالج به نمایندگی از " اشراف سیاسی – مالی " آمریکا هستند .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------