طعنه سناتور آمریکایی به سخنرانی ترامپ در خصوص خروج آمریکا از برجام



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتور آمریکایی
سناتور آمریکایی به سخرانی اخیر دونالد که علت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را عدم دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای عنوان کرده بود، واکنش نشان داد و آن‌را به سخره گرفت. 

به گزارش ایسنا، جف مرکلی، سناتور دموکرات ایالت اوریگان ساعاتی پیش در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به وی در توییتی نوشت: بگذارید ببینم درست متوجه شده‌ام یا نه. تو برای آن‌که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد، آمریکا را از توافقی خارج کردی که سیا و وزیر دفاع خودت تأیید کرده بودند این کشور را از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باز می‌دارد؟

 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره ادعاهایی خصمانه علیه ایران مطرح کرد و بر اقدامات ستیزه‌جویانه خود علیه کشورمان تاکید کرد.

 

وی در این سخنرانی مدعی شد: رأی اطمینان حاصل کردن از آنکه این حکومت دیکتاتوری فاسد هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، آمریکا را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم و در پاییز گذشته، سخت‌ترین تحریم‌هایی را که تاکنون بر کشوری اعمال شده‌اند بر این کشور اعمال کردم.

 

این اظهارات دونالد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا در چند روز اخیر در گزارش سالانه، پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را تأیید کرده‌اند. همچنین پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تا کنون در ۱۳ گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

 

خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای تا کنون واکنش منفی بسیار از مقامات اروپایی و حتی تحلیل‌گران آمریکایی را در بر داشته است. اتحادیه اروپا به تازگی به رهبری سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان سازوکار اینستکس که به تجارت مستقل از دلار ایران با شرکت‌های اروپایی کمک می‌کند را تصویب کرده‌اند.

 

استکبار جهانی همواره با فرافکنی به دنبال تحریف اذهان عمومی از سیاست‌های مداخله‌جویانه، اقدامات غیرقانونی و سلطه‌جویانه خود در جهان بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------