مخالفت کویت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,خالد جارالله
معاون وزیر خارجه کویت در سخنانی تاکید کرد که کشورش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، خالد الجار الله، معاون وزیرخارجه کویت در واکنش به مشارکت خود در کنفرانس ورشو و گرفتن عکس دسته جمعی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما به دعوت آمریکا و لهستان که دو کشور هم‌پیمان با ما هستند در این کنفرانس شرکت کردیم. همچنین مسائل مطرح شده در این کنفرانس در ارتباط با آینده امنیتی و ثبات خاورمیانه است و ما نیز جزئی از آن هستیم.

 

وی افزود: کویت در گذشته تاکید کرده و بار دیگر تاکید می‌کند که پس از حل و فصل عادلانه و همه‌جانبه مسأله فلسطین، آخرین طرفی خواهد بود که با اسرائیل روابط خود را عادی خواهد کرد.

 

این مقام کویتی تصریح کرد: عادی سازی روابط تصاویر و راه‌های مختلفی دارد و لزوماً از طریق یک عکس دسته جمعی در یک محفل و کنفرانس بین‌المللی نیست که کویت به همراه دیگر برادران خود در شورای همکاری خلیج (فارس) در آن شرکت کرده است و این محفل نیز مانند دیگر محافل بین‌المللی است که کشورهای مذکور در آن شرکت می‌کنند و اسرائیل هم در آن حضور دارد.

 

خالد جارالله گفت: هر کس که تصور می‌کند یک عکس دسته جمعی در نشست ورشو به معنای تغییر در موضع کویت در قبال اسرائیل است در توهم به سر می‌برد.

 

این مقام کویتی خاطرنشان کرد: معقول نیست که چنین مسائلی از جمله مساله فلسطین و تحولات روند صلح مورد بحث و بررسی قرار گیرد و ما که بر دفاع از آن حریص هستیم، در چنین نشستی حضور نداشته باشیم.

 

جار الله تصریح کرد که کویت پس از تحقق صلح و سازش عادلانه در فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی با تکیه بر معاهدات بین‌المللی و طرح صلح عربی، آخرین کشوری خواهد بود که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌کند.

 

وی در پایان اظهار داشت: آنانکه گمان می‌کنند موضع کویت در زمینه مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تغییر کرده و از روی یک عکس دسته جمعی قضاوت می‌کنند، کاملا به اشتباه رفته‌اند.

 

خالد جارالله و دیگر نمایندگان کشورهای عربی در نشست ورشو یک عکس دسته جمعی با نتانیاهو گرفته بودند که سر و صدای زیادی به پا کرد و انتقاد کویتی‌ها از معاون وزیرخارجه کشورشان به دلیل مشارکت در این کنفرانس و ایستادن در صف اول هنگام گرفتن عکس با نتانیاهو را به همراه داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------