آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ولیعهد جوان، توافق مطلوب خود را به دست آورد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
ولیعهد عربستان و رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان دیدار با یکدیگر بر حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

 به  گزارش ایسنا ، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دومین روز سفر خود به پاکستان در محل اقامتش در اسلام‌آباد با محمد صادق سنجرانی، رئیس مجلس سنای پاکستان، روسای فراکسیون‌ها، انجمن‌ها و اعضای مجلس سنا دیدار کرد.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری پاکستان، ولیعهد عربستان و رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان این دیدار بر اهمیت حل و فصل سیاسی برای برقراری ثبات در افغانستان تاکید کردند.

 

در جریان این دیدار دو طرف همچنین به بررسی روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف پرداختند.

 

دو طرف بر سر تحقق صلح فراگیر در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی تاکید کردند و درباره اینکه مذاکره تنها راه تحقق صلح میان پاکستان و هند است، به اتفاق‌نظر رسیدند.

 

رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان این دیدار حمایت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و رهبری پاکستان از روابط دوجانبه و تمایل دو کشور برای تداوم و توسعه آن را ستود.

 

بن سلمان همچنین در دیدار با رئیس ارتش پاکستان درباره مسائل منطقه از جمله امنیت منطقه و نیز مذاکرات طالبان و آمریکا بحث کرد.

 

محمد بن سلمان روز دوشنبه به سفر دو روزه خود به پاکستان پایان داد و راهی هند شد.

 

از سوی دیگر، عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان تاکید کرد که رهبران این کشور و عربستان دیدگاه مشابه و رویکرد مشترکی برای رشد و شکوفایی میان دو کشور دارند.

 

علوی در کاخ ریاست جمهوری در اسلام آباد با ولیعهد عربستان و هیئت رسمی همراه وی دیدار کرد و در این نشست عمران خان، نخست وزیر پاکستان و شماری از مسؤولان برجسته این کشور حضور داشتند.

 

علوی در جریان این دیدار روابط دینی و برادرانه عمیق میان عربستان و پاکستان را ستود.

 

در همین راستا، محمد بن سلمان از رهبران پاکستانی به خاطر استقبال گرم از وی تشکر و قدردانی کرد و گفت: مذاکراتی که با شما داشتم تاکیدی بر روابط برادرانه میان دو کشور و همچنین تاکیدی بر اصول وحدت اسلامی بوده و این روابط برای ملت دو کشور مفید است.

 

وی مشارکت پاکستانی‌های مقیم عربستان در رشد و شکوفایی این کشور را ستود.

 

از سوی دیگر، ولیعهد عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با عمران خان گفت: پاکستان قابلیت تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کشورهای اقتصادی در جهان را دارد و اطمینان دارم که اقتصاد این کشور با فرا رسیدن سال ۲۰۳۰ افزایش چشمگیر خواهد داشت.

 

در همین راستا، عمران خان گفت: یادداشت تفاهمی که میان پاکستان و عربستان به امضا رسید باعث گشودن چشم‌اندازهای جدیدی می‌شود.

 

ولیعهد عربستان و عمران خان، نخست وزیر پاکستان هفت توافقنامه همکاری امضا کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------