یک نماینده لبنانی به جنجال رسانه‌ای درباره سلاح‌های مفقود شده سوئیس پایان داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,غازی زعیتر
یک نماینده پارلمان لبنان که قبلاً وزیر کشاورزی بوده، اعلام کرد سلاحی که سوئیس به لبنان فروخته بود اما معلوم نشده بود که به دست چه طرفی رسیده است، در اختیار وی قرار دارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، وزارت امور اقتصادی سوئیس پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمامی مجوزهای صادرات تجهیزات جنگی به لبنان را لغو کرده است به این دلیل که ۳۱ قطعه سلاح که این کشور در سال ۲۰۱۶ به لبنان فروخته بود گم شده و معلوم نیست به دست چه کسی رسیده است.

 

بعد از این سفارت سوئیس در لبنان نیز بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد: وزارت امور اقتصادی به این دلیل این تصمیم را گرفته که هیئت "شفاف‌سازی" این کشور در مارس ۲۰۱۸ نتوانستند بفهمند سلاح‌ها به دست چه کسی رسیده است. گارد ریاست‌جمهوری یا نیروهای مسلح لبنان هیچ ارتباطی با این شفاف سازی ندارند.

 

مقامات سوئیس اعلام کرده بودند: در سال ۲۰۱۶، ۱۰ تفنگ و ۳۰ قطعه سلاح دیگر به لبنان فروخته شد و طی تحقیقاتی که مارس ۲۰۱۸ صورت گرفت تنها به ۹ قطعه سلاح دست یافتیم.

 

روز جمعه غازی زعیتر، نماینده پارلمان لبنان که قبلاً وزیر کشاورزی بوده اعلام کرد که سلاح‌های مفقود شده در اختیار وی است.

 

زعیتر گفت که ۴۰ قطعه سلاح را برای حمایت شخصی خودش خریداری کرده است.

 

دفتر زعیتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تهدیدات امنیتی که وطنمان با آن مواجه است به ویژه تجاوزات تروریستی که علیه مرزهای شرقی در مجاورت با استان بعلبک-الهرمل صورت گرفته ما با طرف‌های ذیربط در سوئیس برای خرید ۴۰ قطعه سلاح جهت تأمین حفاظت شخصی از زعیتر در اماکنی که در آنجا اقامت دارد تماس گرفتیم و این طرف‌ها بر اساس عرف بین المللی با تحویل سلاح موافقت کردند.

 

در این بیانیه آمده است: زعیتر تمامی هزینه این سلاح‌ها را از پول خودش پرداخت کرد. ما از این جنجال رسانه‌ای که درباره ناپدید شدن سلاح‌های مذکور به وجود آمده تعجب می‌کنیم. ما با سفارت سوئیس نیز تماس گرفتیم تا مکان این سلاح‌ها را به اطلاع آن‌ها برسانیم اما این سفارتخانه هنوز اقدامی انجام نداده است. لازم است برای دستیابی به اطلاعات مربوط به مکان این سلاح‌ها با ما تماس برقرار شود. ما از این جنجال رسانه‌ای و کشاندن ارتش لبنان یا دیگر نهادهای رسمی به این پرونده بسیار متأسفیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------