آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تعهد ترامپ به وتوی قطعنامه کنگره در مخالفت با اعلام وضعیت اضطراری



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره
دموکرات‌های آمریکا طی روزهای آینده با برگزاری یک رای‌گیری تلاش خواهند کرد که ترامپ را از اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین سرمایه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بازدارند. این اقدام می‌تواند بروز شکافی در میان جمهوری‌خواهان و نخستین وتوی دونالد ترامپ را در پی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دموکرات‌ها قطعنامه‌ای را برای جلوگیری از اعلام وضعیت اضطراری ملی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور تأمین سرمایه ساخت دیوار مرزی با مکزیک مطرح کردند و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌ها است، گفت، این مجلس روز سه‌شنبه به این قطعنامه رأی خواهد داد و تصویب آن حتمی است و احتمالاً سنا که در دست جمهوری‌خواهان است نیز این قطعنامه را تصویب خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ اما فوراً متعهد شد که در صورت تصویب این قطعنامه از طرف کنگره، آن را وتو خواهد کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این قطعنامه را وتو خواهم کرد؟ صد درصد!

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وتوی ترامپ می‌تواند متوقف شود اما نبرد پیش رو بر سر این قطعنامه آزمونی برای حمایت جمهوری‌خواهان از اقدام رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. حتی برخی از متحدان ترامپ نیز این کشمکش را محک کنترل قانونگذاران بر دارایی‌های فدرال می‌دانند.

 

پلوسی اظهار کرد، طبق قانون اساسی و تعهدات خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان اقدام خواهد کرد. وی افزود: امیدوارم او نیز به تعهدات خود پایبند باشد.

 

پلوسی به خبرنگاران گفت: این راهی است که به او (ترامپ) پیشنهاد می‌کنم آن را در پیش نگیرد. انتظار ندارم او این طرح (قطعنامه) را امضا کند اما از خودمان انتظار دارم که آن را تصویب کنیم.

 

معاونان جمهوری‌خواه اظهار کرده‌اند، رهبران جمهوری‌خواه روز دوشنبه از اعضای حزب خود درخواست خواهند کرد که با این قطعنامه مخالفت کنند.

 

در صورتی که تمام دموکرات‌ها و دست‌کم ۵۵ جمهوری‌خواه به این قطعنامه رأی مثبت دهند، این طرح به گونه‌ای تصویب خواهد شد که نمی‌توان آن را وتو کرد.

 

یواخیم کاسترو، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان که از حامیان این قطعنامه است، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: رئیس جمهور به دنبال دستیابی غیرقانونی به این سرمایه است. هیچ وضعیت اضطراری‌ای در مرز حاکم نیست.

 

مساله تأمین سرمایه برای ساخت دیوار مرزی و اختلاف نظر ترامپ با کنگره بر سر آن موجب تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا شد که طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------