آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

توافق مایک پنس و گوآیدو برای تنگ‌تر کردن عرصه بر مادورو



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مایک پنس و خوان گوآیدو
معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در نشست متحدان منطقه‌ای در کلمبیا با استراتژی‌ای موافقت کردند که حلقه را بر نیکولاس مادورو تنگ‌تر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست گروه لیما تحریم‌های بیشتری را علیه ونزوئلا اعلام کرد و از اختصاص ۵۶ میلیون دلار برای کشورهای همسایه ونزوئلا که با موج مهاجران روبرو هستند، خبر داد.

 

مادورو در واکنش به این مساله در مصاحبه‌ای، این نشست منطقه‌ای را با هدف ایجاد دولت موازی دانست و آمریکا را به چشم داشتن به نفت ونزوئلا و تلاش برای ورود به جنگ و تامین این هدف متهم کرد.

 

پنس دوشنبه تاکید کرد: ما به گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی امید داریم اما رئیس‌جمهوری ترامپ شفاف اعلام کرده است تمامی گزینه‌ها روی میز است. آمریکا به صورت ۱۰۰ درصد از گوآیدو حمایت می‌کند.

 

گروه لیما، متشکل از کشورهای آمریکای لاتین و کانادا در نشست بوگوتا تاکید کردند از دادگاه بین‌المللی کیفری می‌خواند تا "خشونت رژیم مجرم مادورو علیه مردم غیرنظامی و نفی دسترسی کمک بین‌المللی را به عنوان جنایت علیه بشریت" اعلام کند.

 

در حالی که رهبر اپوزیسیون ونزوئلا هشدار داد "افراط مادورو تهدیدی علیه کل آمریکاست" ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا خواستار فشار "قدرتمندتر و موثرتر" بر رهبر سوسیالیست ونزوئلا شد. با این حال گروه لیما با ایده استفاده از زور برای دستیابی به یک انتقال دموکراتیک مخالفت کرد.

 

این گروه ۱۴ عضوی در نهایت نتوانست رویکردی مشترک برای بحران ونزوئلا در نظر بگیرد و مکزیک، کاستاریکا، گویان و سنت لوسیا در آن شرکت نداشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------