کوشنر کلیات معامله قرن را اعلام کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کوشنر
مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و فرستاده این کشور در روند صلح خاورمیانه از مهم‌ترین اصول طرح صلح آمریکا برای حل بحران میان فلسطین و اسرائیل پرده برداشت. 

به گزارش ایسنا، جارد کوشنر، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و فرستاده این کشور در روند صلح خاورمیانه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز درباره سفرش به امارات گفت: ما دیروز به ابوظبی رسیدیم و در این سفر دوره‌ای به شش کشور سفر خواهیم کرد. درباره اهداف این سفر باید بگویم که ما از دو سال پیش برای طرح صلح تلاش می‌کنیم و آماده ارائه این طرح هستیم. ما به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم و با طرف‌های ذیربط در منطقه مشورت می‌کنیم.

 

وی در جواب سؤالی درباره جزئیات طرح صلح آمریکا گفت: ما تاکنون توانستیم بیشتر جزئیات این طرح را محرمانه نگه داریم و این مسئله بسیار مهمی است. در مذاکرات قبلی ما دیدیم که جزئیات قبل از اینکه به نتیجه برسیم فاش می‌شود و همین مسئله سیاستمداران را مجبور به فرار از طرح می‌کند.

 

کوشنر افزود: وضعیتی که ما در حال مذاکره درباره آن هستیم طی ۲۵ سال اخیر تغییر چندانی نکرده است. ما به دنبال ایجاد راهکارهای واقع‌بینانه و عادلانه برای این مسائل در سال ۲۰۱۹ هستیم. ما بر چهار اصل در طرحمان تکیه کرده‌ایم. اصل اول آزادی است. ما می‌خواهیم مردم از آزادی مذهبی، اجتماعی و عبادت و احترام برخوردار باشند. می‌خواهیم عزت و کرامت مردم حفظ شود و به یکدیگر احترام بگذارند. مسئله دیگر امنیت است. ما اینجا در ابوظبی ساختمان‌های فاخر و بزرگ و تجارت شکوفایی می‌بینیم اما بدون امنیت کسی اینجا زندگی یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

 

وی درباره معیارهای طرح آمریکا و نقطه‌مشترک این طرح با توافق اسلو یا طرح صلح عربی گفت: ما طرح‌های مختلفی که طی سال‌های گذشته ارائه شده را بررسی کردیم. در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما این پرونده حل نشده و نتوانستیم دو طرف را به امتیازدهی قانع کنیم. درباره اسلو و طرح‌های دیگر ما تا حد امکان از آن‌ها استفاده کرده و مسائل مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم. تلاش ما این است که به یک طرح مفصل و عمیق دست یابیم.

 

کوشنر درباره پیامدهای اقتصادی این طرح برای فلسطین و اسرائیل گفت: پیامدهای اقتصادی این طرح تنها به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها محدود نمی‌شود بلکه شامل تمامی منطقه از جمله اردن، مصر و لبنان نیز می‌شود. طرح سیاسی مفصل است و شامل ترسیم مرزها و حل مسائل و وضعیت نهایی است. هدف ما ارتقای زیرساخت و قوانین و تقویت آموزش برای ایجاد فرصت‌های جدید و تضمین شکوفایی منطقه است.

 

وی درباره وضعیت کرانه باختری و نوار غزه گفت: از نظر جغرافیایی این دو منطقه از هم جدا هستند اما ما می‌خواهیم یک رهبری متحد داشته باشند. مذاکرات زیادی میان حماس و فتح صورت گرفته است اما من معتقدم مردم دولتی می‌خواهند که از منافعشان دفاع کند.

 

کوشنر درباره موعد اعلام طرح صلح گفت: ما تا پایان انتخابات اسرائیل که نهم آوریل برگزار می‌شود منتظر می‌مانیم. ما مذاکرات زیادی با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و تعدادی از رهبران عربی و طرف‌های ذیربط داشته‌ایم. ما امیدواریم که زمانی که این طرح اعلام شود مردم از یک بعد جدید به آن نگاه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------