آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سایت اتمی مخفی کره‌شمالی دلیل شکست نشست ترامپ-کیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سایت اتمی مخفی
روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن نوشت که هیئت مذاکره کننده آمریکایی با همتای کره شمالی خود بابت گزارش‌های اطلاعاتی دباره تاسیسات اتمی مخفی در این کشور آسیایی به مشکل برخورده و دلیل اصلی شکست مذاکرات هانوی، این مساله بوده است.

به گزارش ایسنا، یک دیپلمات سابق گفته است، نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی زودتر از موعد خود پایان یافت و علت آن درخواست واشنگتن از پیونگ یانگ برای بستن تاسیسات اتمی مخفی غنی سازی اورانیوم بوده است.

 

روزنامه ساندی تایمز به نقل از تای یونگ هو، کارمند سابق سفارت کره‌شمالی در لندن نوشت: طرف آمریکایی در این نشست تاکید کرد که از وجود این سایت مطلع است و می‌خواهد آن تعطیل شود اما کیم جونگ اون با این درخواست مخالفت کرد که همین موضوع منجر به تعلیق مذاکرات شد.

 

تای یونگ هو تاکید کرد،‌ سازمان اطلاعات آمریکا با کمک تصاویر ماهواره‌ای موفق به شناسایی محل این تاسیسات اتمی مخفی شده است.

 

روزنامه ساندی تایمز افزوده است، اطلاعاتی درباره تأسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در کره شمالی منتشر شده و همین مساله دلیل شکست مذاکرات میان دونالد ترامپ بوده است.

 

طرف آمریکایی خواستار انهدام و از میان برداشتن این تأسیسات شده بود.

 

پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هانوی، ترامپ به واشنگتن بازگشت درحالیکه کیم جونگ اون برای دو روز در ویتنام ماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------