آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

بولتون: ترامپ در گفت‌وگو با رهبر کره‌شمالی چیزی را مفت از دست نداد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بولتون
مشاور امنیت ملی آمریکا نشست میان رئیس جمهوری این کشور و رهبری کره شمالی در هانوی را یک موفقیت توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارنظر از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با وجود فقدان توافق بین آمریکا و کره شمالی برای یک انهدام معتبر سایت‌های اتمی کره شمالی مطرح شده است.

 

بولتون در سه مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری فاکس‌نیوز، سی.‌ان.ان و سی.‌بی.‌اس تلاش کرد تا این مساله را مطرح کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با رد یک توافق بد در نشست هانوی منافع امنیت ملی آمریکا را در نظر گرفته و در عین حال تلاش کرده تا کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی را هم برای به دست آوردن یک توافق بزرگ متقاعد کند.

 

بولتون گفت، ترامپ برای انجام یک معامله، نه با کره شمالی، نه با هیچکس، در صورتی که مخالف منافع ملی آمریکا است، تاکید ندارد.

 

وی همچنین تلاش کرد تا اظهارات ترامپ را درباره صحبت‌های کیم جونگ اون در مورد اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی که در کره شمالی حبس بود، توضیح دهد. ترامپ گفته بود که کیم جونگ اون اطلاعی از وضعیت این دانشجو نداشته است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ترامپ در گفتگو با کره شمالی یک مسیر مشکل را داشته است. البته بدان معنا نیست که او آن را به عنوان یک واقعیت می‌پذیرد. بلکه او آنچه را که کیم جونگ اون گفته، قبول می‌کند.

 

کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا که یکی از متحدان نزدیک ترامپ به شمار می‌رود، از اظهار نظر رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت: فکر می‌کنم که کیم می‌دانست چه اتفاقی افتاده است.

 

برخی بابت این مساله به ترامپ انتقاد کرده‌اند که به کیم جونگ اون در حالی اجازه می‌دهد تا در کنارش در صحنه بین‌المللی بایستد که سوابق حقوق بشری این کشور آسیایی خوب نیست اما بولتون گفته که دیدگاه ترامپ این است که او چیزی را مفت به کسی نمی‌دهد.

 

بولتون در پاسخ به اینکه آیا این دیدگاه خودش نیز است، گفت: دیدگاه رئیس جمهوری این است که چیزی را مفت به کسی نمی‌دهد. این مهم است نه دیدگاه من.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------