آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

واشنگتن‌پست: آمریکا مخالف بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری سوریه
تلاش‌های کشورهای عربی برای همکاری دوباره با رئیس‌جمهوری سوریه، آن هم اکنون که بر جنگ چیره شده است، پس از اقدام ایالات متحده برای جلوگیری از مراوده دوباره متحدانش با دولت بشار اسد به حالت مسکوت درآمده است. 

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت، تصمیم امارات در اواخر سال گذشته برای بازگشایی سفارتش در دمشق و اقدامات دیگر کشورهای عربی که علیه اسد اقدام کرده بودند، این گمانه‌زنی را افزایش داد که بشار اسد به زودی به این جمع عربی بازگردد.

 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند، اما دولت ترامپ با تحت فشار قرار دادن متحدانش از آنها خواسته است تا دست نگاه دارند و هشدار داده است هرگونه حرکتی برای مشارکت در بازسازی سوریه موجب تحریم‌های آمریکا می‌شود که برای فشار بر اسد برای پذیرش اصلاحات سیاسی طراحی شده است.

 

در همین حال دیپلمات‌هایی در منطقه می‌گویند، بسیاری از کشورهای عربی به عهد بستن دوباره با رهبری که همچنان روابط نزدیک و دیرینه‌ای با ایران دارد، چندان اطمینانی ندارند. ایران با کمک به اسد برای پیروزی در جنگ سوریه به نفوذ دست یافته است.

 

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: موضع آمریکا درباره نقش ایران این است که انزوای سیاسی و فشار سیاسی رویکرد مناسبی هستند. این اهداف شامل خروج تمام نیروهای وابسته به ایران از سوریه می‌شود.

 

به گفته دیپلمات‌ها، روسیه در مسیر متفاوت حرکت می‌کند و از دولت‌های عربی می‌خواهد با دمشق رابطه ایجاد کنند. این مقام‌ها تاکید دارند که مسکو برای متقاعد کردن دولت‌های عربی برای مشارکت دوباره با اسد به منظور محدود کردن نفوذ ایران تلاش می‌کند.

 

وزیر خارجه امارات در توضیح تصمیم کشورش برای احیای روابط دیپلماتیک در مصاحبه‌ای گفته است: "نفوذ عرب‌ها در دمشق صفر است، صفر. زیرا ما تمام پل‌ها را در سال ۲۰۱۱ سوزاندیم و همین به بازیگران منطقه‌ای مثل ترکیه و ایران فرصت داد تا تعیین‌کننده اصلی شوند و به صورت ناگهانی نفوذ عرب‌ها به صفر رسید."

 

انتظار می‌رود این مساله در نشست اتحادیه عرب در تونس که همین ماه برگزار می‌شود، مطرح شود و بسیار از دولت‌های عربی شامل تونس و عراق از تلاش برای پذیرش دوباره سوریه در این اتحادیه حمایت کنند.  

 

با این حال مقام‌های عربی می‌گویند هیچ اتفاق نظری روی این مساله وجود ندارد. دبیرکل اتحادیه عرب ماه گذشته به خبرنگاران گفت: برای بازگشت سوریه باید توافق وجود داشته باشد. من هنوز شاهد نتایجی که به سازش مورد نظر ما منجر شود، نبوده‌ام.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------