آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

درخواست ژنرال آمریکایی برای تقویت قوای نظامی در اروپا به بهانه "تجاوزگری روسیه"



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اسکاپاروتی
فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اروپا، با اشاره به آن چه که تهدید "تجاوزگری‌های روسیه" خواند، از سنای آمریکا خواست قوای بیشتری شامل نظامیان، جنگنده‌ها، موشک‌ها و کشتی ها را به "دفاع از همپیمانان اروپایی" اختصاص دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از راشاتودی، ژنرال کورتیس اسکاپاروتی  که هم به عنوان رییس فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و هم  فرمانده معظم ناتو در اروپا شناخته می‌شود، در جلسه‌ای نزد کمیته‌ نیروهای مسلح سنای آمریکا ، گفت‌: اگر چه آمریکا برتری نظامی جهانی خود را حفظ کرده، اما "قابلیت‌های در حال تحول روسیه" تهدیدی برای این سلطه محسوب می‌شود و می‌تواند قابلیت‌های آمریکا را برای هر گونه عملیات بلا منازع در تمامی زمینه‌ها به چالش بکشد.

 

ژنرال کورتیس اسکاپاروتی بدون طرح سند و مدرک گفت‌: مواضع نظامی روسیه هر چه‌ بیشتر حالت تهاجمی پیدا می‌کند. او خواهان کمک کنگره آمریکا برای تقویت نیروهای نظامی چرخشی و دائمی فرماندهی اروپای ارتش آمریکا شد.

 

وی ضمن درخواست برای دریافت تعداد بیشتری از سربازان، کشتی ها، جاسوسان و دیگر قوا عنوان کرد که فرماندهی تحت امر وی درخواست دو ناوشکن دیگر را از نیروی دریایی آمریکا داشته تا با آن چه که او قابلیت در حال‌ رشد ناوگان روسیه عنوان کرد مقابله کنند. این‌ در حالی است که آمریکا در حال‌ حاضر  چهار ناوشکن در اسپانیا دارد و یکی از آنها به نام ناوشکن "یو.اس.اس دونالد کوک" اخیرا به دریای سیاه اعزام شد.

 

این ژنرال آمریکایی به سناتورها گفت‌: واشنگتن نیاز دارد به این که قابلیت دریایی خود را به‌روزرسانی کند تا در حوزه دریایی و به ویژه‌ زیر دریا سلطه داشته باشد.

 

این‌ در حالی است که آمریکا از سال 2015 مشغول افزایش حضور نظامی خود در اروپا با بهانه تجاوزگری روسیه بوده است.

 

این درخواست‌های ژنرال اسکاپاروتی در آستانه طرح بودجه پیشنهادی 2020  ارتش آمریکا که احتمالا چند روز دیگر اعلام خواهد شد، مطرح می‌شوند. گمانه زنی شده است که این بودجه حدود 750  میلیارد دلار تعیین شود در حالی که این بودجه برای سال 2019 ، 716 میلیارد دلار بود.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تدارک فرماندهی تحت امر او برای مساله پایان اجرای "پیمان موشک‌های هسته‌ای میان برد" (INF) میان روسیه و آمریکا به سناتورهای آمریکایی گفت‌، به همپیمانان آمریکا در ناتو اطلاع داده است که طرح‌هایی برای این اتفاق در همکاری با آنها تهیه خواهد شد.

 

ژنرال کورتیس اسکاپاروتی خاطر نشان کرد: من امروز نمی دانم که ما طرحی داریم یا خیر ولی این را می دانم که در  حال کار بر روی این طرح هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------