آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

سناتورهای آمریکا بررسی چگونگی ارائه مجوز دسترسی به اطلاعات دولتی را خواستار شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتورهای آمریکا
چهار سناتور دموکرات آمریکا در نامه‌ای از مدیر اطلاعات ملی و بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا خواستند، سیاست‌های کاخ سفید در حوزه دسترسی به اطلاعات محرمانه دولتی را بررسی کنند. 

به گزارش ایسنا، با افزایش نگرانی‌ها از احتمال سوءاستفاده از دسترسی به اطلاعات محرمانه در دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، چهار سناتور دموکرات آمریکا در نامه‌ای به دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا و مایکل آتکینسون، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا از آنان درخواست کردند "تطابق اقدامات دفتر اجرایی رییس جمهور در حوزه سیاست‌ها و روندهای مربوط به دسترسی به اطلاعات محرمانه را بررسی کنند".

 

آنان در این نامه نوشته‌اند: گزارش‌های علنی طی دو سال گذشته نگرانی‌های جدی‌ای را درباره نقض مقررات و تصمیم‌های سوال‌برانگیز در رابطه تصمیم‌گیری‌ها درباره دسترسی اعضای دولت به اطلاعات محرمانه مطرح کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، مارک وارنر، دایان فینستاین و جک رید، سناتورهای دموکرات در این نامه درخواست کردند، گزارشی درباره نتیجه این بررسی ظرف مدت ۶۰ روز به آنان ارائه شود.

 

رسانه‌ها در روز ۲۸ فوریه گزارش کردند، دونالد ترامپ به مقامات ارشد کاخ سفید دستور داده مجوز دسترسی به اطلاعات محرمانه دولتی را برای جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشدش صادر کنند.

 

رییس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیراً تحقیقاتی را درباره روند صدور مجوز دسترسی به اطلاعات محرمانه آغاز کرده که این تحقیقات نیز به دنبال گزارش‌های مطرح شده درباره مداخله دونالد ترامپ در روند ارائه مجوز دسترسی به اطلاعات دولتی برای کوشنر صورت گرفته است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------