آمریکا: خطر داعش همچنان وجود دارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش
جان بولتون اظهار کرد، تهدید داعش همچنان وجود دارد و حضور پراکنده آن در سوریه، عراق و دیگر بخش‌های جهان ادامه خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه "ای‌بی‌سی" از ارزیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره این گروه تروریستی از جمله تاکیدهای پیشین او بر شکست داعش و خارج شدن ۱۰۰ درصدی مناطق تحت نفوذ این گروه از کنترل این شبه‌نظامیان دفاع کرد.

 

بولتون گفت: به نظرم رئیس جمهوری به روشن‌ترین شکل ممکن درباره شکست خلافت منطقه‌ای داعش صحبت کرده است. او هیچ‌گاه نگفته نابودی خلافت منطقه‌ای داعش به معنای پایان کامل داعش است.

 

وی افزود: ما می‌دانیم که همین الان نیروهای داعش به طور پراکنده در سوریه و عراق حضور دارند و این گروه در دیگر بخش‌های جهان در حال رشد است. خطر داعش همچنان وجود دارد.

 

ارزیابی بولتون درباره آینده این گروه تروریستی، اظهارات جسته و گریخته دولت ترامپ را که از زمان اعلام پیروزی علیه داعش در ماه دسامبر مطرح شده‌اند، تایید می‌کند.

 

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه اظهار کرد: خلافت داعش سقوط کرده و این گروه تروریستی شکست خورده است.

 

دونالد ترامپ نیز در هفته‌های اخیر بارها درباره سقوط خلافت داعش صحبت کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری هیل، دولت ترامپ همچنین ماه گذشته میلادی اعلام کرد، پس از خروج نیروهای آمریکا از سوریه، حدود ۴۰۰ نیروی خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.

 

بولتون در خصوص این تصمیم گفت، این مساله در راستای احتمال اقدام داعش برای بازپس‌گیری منطقه تحت کنترل خود است.

 

او در این باره گفت: یکی از دلایل رئیس جمهوری برای حفظ حضور آمریکا در عراق و بخش کوچکی از نیروهای ناظر در سوریه، احتمال فعالیت مجدد داعش است و در این صورت ما قادر خواهیم بود با این اقدام مبارزه کنیم.

 

بولتون همچنین افزود، با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود درباره کمک به اقداماتی برای سرکوب از سرگیری احتمالی فعالیت داعش صحبت کرده و "امید زیادی" به پیوستن متحدان آمریکا به این اقدام دارد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: آمریکا در خصوص مشارکت انگلیس و فرانسه در نیروهایی که ترامپ قصد باقی گذاشتن آنها در سوریه را دارد، بسیار خوشبین است.

 

این مقام آمریکایی ادامه داد: تهدید داعش، القاعده و تهدید تروریست‌ها یک تهدید ایدئولوژیک در سراسر جهان است و چیزی است که به نظرم باید در آینده پیش رو نسبت به آن آگاه باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------