آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

احتمال دست داشتن آمریکا در حمله به سفارت کره شمالی در مادرید



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حمله به سفارت کره شمالی
رسانه‌های اسپانیا گزارش کرده‌اند، ممکن است نهادهای اطلاعاتی آمریکا پشت حمله ماه فوریه به سفارت کره شمالی در مادرید بوده باشند. 

به گزارش ایسنا، رسانه‌های اسپانیا در ماه فوریه گزارش کردند، یک گروه مهاجم با حمله به سفارت کره شمالی در اسپانیا کارکنان این سفارت را چندین ساعت گروگان گرفته و کامپیوترهای آنان را تصرف کردند. این حمله در روز ۲۲ فوریه رخ داد. یکی از کارکنان این سفارت موفق به فرار شد و توانست با پلیس تماس بگیرد.

 

به نوشته روزنامه "ال کنفیدنسیال"، پلیس اسپانیا و نهاد اطلاعات خارجی مرکز اطلاعات ملی این کشور در حال بررسی تمام احتمالات موجود درباره این اتفاق هستند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین منابع آگاه به این روزنامه گفته‌اند، احتمال دست داشتن نهادهای اطلاعاتی آمریکا در این حمله که ممکن است در همکاری با همتایان خارجی آنان صورت گرفته باشد، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

 

گزارش شده است که مرکز اطلاعات ملی اسپانیا به شباهت روش انجام این حمله به عملیات سری نهادهای اطلاعاتی آمریکای شمالی مظنون است.

 

روزنامه ال کنفیدنسیال همچنین در گزارش خود آورده است که کارکنان این سفارت که در زمان این حمله در محل وقوع حادثه حضور داشته‌اند، به بازرسان گفته‌اند، برخی از مهاجمان به زبان کره‌ای صحبت می‌کردند که می‌توانند شهروندان کره جنوبی باشند؛ کشوری که "متحد استراتژیک آمریکا" است.

 

سناریوی دیگری که در باره این حمله وجود دارد، این است که نهادهای اطلاعاتی کره شمالی خودشان دست به این حمله زده‌اند. طبق گزارش این روزنامه، این حمله می‌تواند با سفیر سابق کره شمالی در اسپانیا ارتباط داشته باشد؛ مقامی که کره شمالی او را عنصر نامطلوب دانست و در سال ۲۰۱۷ او را از اسپانیا اخراج کرد.

 

بازرسان رسیدگی به این پرونده بر این باورند که مهاجمان به دنبال اطلاعاتی درباره سفیر سابق کره شمالی بوده‌اند که طی چهار سال حضورش در مادرید به عنوان سفیر، از آزادی عمل برخوردار بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------