آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر خارجه انگیس: به دنبال بازگرداندن فرزندان داعشی‌های انگلیسی هستیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر خارجه انگیس
وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی در واکنش به مرگ نوزاد شمیمه بیگم معروف به "عروس داعش" در سوریه، گفت، لندن مشغول بررسی راه‌هایی برای بازگرداندن فرزندان اتباع انگلیسی پیوسته به گروه تروریستی داعش در سوریه به انگلیس است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از روزنامه‌ گاردین، این اظهار نظر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست دولت این کشور در پی مرگ فرزند شمیمه بیگم در اردوگاهی در سوریه است.

 

جرمی هانت اظهار کرد، فرستادن مقامات بریتانیا برای نجات دادن فرزند نوزاد این دختر ۱۹ ساله عضو گروه تروریستی داعش از کمپی در سوریه برای آنها بیش از حد خطرناک بوده و شمیمه بیگم خودش می دانسته وقتی به اراضی می‌رود که سابقا تحت کنترل گروه تروریستی داعش بوده، دیگر نمی‌تواند روی کمک های کنسولی انگلیس حساب باز کند.

 

با این حال به نظر می‌رسد که جرمی هانت از تغییری در سیاست‌های دولت بریتانیا به منظور تلاش برای بازگرداندن کودکان اتباع انگلیسی پیوسته به داعش صحبت کرده است .

 

او گفت‌، وزارت امور خارجه انگلیس هم اکنون در حال همکاری با اداره توسعه بین‌المللی دولت این کشور به منظور بررسی راههایی برای ایجاد ارتباط و خارج کردن کودکان انگلیسی از کمپ‌ها در سوریه است.

 

این اظهار نظرهای جرمی هانت درباره شمیمه بیگم که به دستور ساجد جاوید ، وزیر کشور انگلیس شهروندی‌اش لغو شد، اولین واکنش یک مقام ارشد دولت بریتانیا به مرگ کودک نوزاد این دختر نوجوان در سوریه است.

 

جرمی هانت به بی.بی.سی گفت‌: شمیمه بیگم خودش تصمیم گرفت یک کشور آزاد را ترک کرده و به یک سازمان تروریستی بپیوندد و ما باید به فکر امنیت مقامات بریتانیایی که به عنوان نماینده دولت به آن منطقه جنگی اعزام می‌کنیم ، باشیم.

 

وی در مورد این که چرا مقامات بریتانیایی نتوانستند برای نجات این کودک به اردوگاه محل حضور وی در سوریه بروند در حالی که خبرنگاران برای مصاحبه با بیگم و دیگران در آن جا حضور پیدا کرده بودند، گفت‌، خبرنگاران از "میزانی از امنیت" برخوردار هستند و در ادامه افزود: "فرستادن یک مقام دولتی انگلیس به یک منطقه جنگی در وضعیتی که نسبت به در خطر بودن جان مقامات ما در آن جا هشدار داده می‌شود، یک موضوع بسیار متفاوت است."

 

هانت در ادامه خاطر نشان کرد: شمیمه بیگوم هنگامی که تصمیم به پیوستن به داعش گرفت، می دانست دارد به کشوری می‌رود که در آن جا هیچ سفارتخانه ای نیست و هیچ کمک کنسولی برای او وجود نخواهد داشت و من فکر می‌کنم که این تصمیمات هر چند که ناخوشایند هستند قطعا تبعاتی را در پی دارند.

 

این‌ در حالی است که وزیر کشور انگلیس همچنان نسبت به مناقشه مربوط به مرگ کودک نوزاد شمیمه بیگم و همچنین گزارشات در خصوص لغو شهروندی دو زن بریتانیایی دیگر پیوسته به داعش که همراه با کودکانشان در سوریه نگهداری می‌شوند مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------