آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

هدف از موافقت اسرائیل با تحویل پول‌های قطر به حماس از زبان نتانیاهو



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نتانیاهو
روزنامه اورشلیم پست نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هدف از تحویل مبالغی از جانب قطر به حماس را حفظ دودستگی موجود میان فتح و حماس اعلام کرده است. 

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه که در نشست حزب لیکود به ریاست نتانیاهو مشارکت داشت، نوشت، وی از ایده تحویل پول از جانب قطر به حماس در غزه به صورت منظم و با نظارت تل‌آویو به شدت دفاع کرده است چرا که این امر استراتژی حفظ دودستگی فلسطین را در پی خواهد داشت. نتانیاهو ترجیح می‌دهد اسرائیل به تحویل اموال قطر به دور از کانال‌های رسمی به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین نظارت کند.

 

جنبش فتح هم در واکنش به این مساله گفت، هدف از سرمایه قطر که به دست حماس رسیده، حفظ دودستگی و مقدمه‌چینی برای جدایی است. اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح گفت، حماس باید مقصود اظهارات نتانیاهو را به خوبی بررسی کند.

 

وی در ادامه افزود، چگونه باید قطع اموال از تشکیلات خودگردان به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار توسط اسرائیل و تقدیم دو دستی این اموال به حماس را تفسیر کرد، اقدام رژیم صهیونیستی کاملا بیانگر مواضع و واقعیت‌هاست.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد، قبلا تشکیلات خودگردان فلسطین میلیون‌ها دلار را به حماس حواله می‌کرد اما برای اسرائیل بهتر است خودش به منزله کانالی باشد تا این اموال در دست "تروریست‌ها" قرار نگیرد.

 

یک منبع به نقل از نتانیاهو ادعا کرده است: ما اکنون بر تحویل این پول‌ها نظارت داریم و می‌دانیم که این پول‌ها صرف مسائل انسانی می‌شوند.

 

نتانیاهو افزوده است،‌ کسی که مخالف تشکیل کشور فلسطین است باید از تحویل دادن این پول‌ها به غزه حمایت کند چرا که باعث اختلاف بین کرانه باختری و غزه و به تبع آن مانع تشکیل کشور فلسطین می‌شود.

 

نتانیاهو بار دیگر گفته که از تشکیل کشور فلسطینی عاری از سلاح حمایت می‌کند.

 

وی افزود: چند سال پیش با جو بایدن شرط خود درباره تشکیل کشور فلسطین را مطرح و آن را مشروط به این کرده بود که کشور فلسطین عاری از سلاح و قدس پایتخت یکپارچه اسرائیل باشد و اسرائیل تسلط امنیتی خود بر قدس را حفظ کند و شاباک آزادی عمل داشته و نیروهای اسرائیلی مانع از ارتکاب "اقدامات تروریستی" شوند.

 

نتانیاهو یادآور شد،‌ بایدن نیز پاسخ داده بود که کشور فلسطین با این اوصاف عملا تشکیل نخواهد شد حال نتانیاهو هر چه می‌خواهد آن را بنامد.

 

نخست وزیر اسرائیل درباره فک ارتباط با غزه گفت،‌ اول موافق آن بود زیرا موضوع فقط مساله اراضی بود اما زمانی که بحث به انتقال هزاران شهرک نشین از غزه رسید از دولت استعفا کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------