روسیه تحقیقات آمریکا درباره انتخابات ۲۰۱۶ را مسخره می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,انتخابات ۲۰۱۶
گرچه گزارش تیم تحقیقات رابرت مولر درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا هنوز منتشر نشده است اما مقام‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌های روسیه ماه‌هاست که واکنش خودشان را به نتایج این گزارش بیان می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات آمریکا درباره مداخله انتخاباتی ۲۰۱۶ روسیه هنوز منتشر نشده است اما کرملین ماه‌هاست که واکنشش به این مساله را تمرین می‌کند. این موضع ولادیمیر پوتین، نظامیان ارشد او و تلویزیون دولتی روسیه مشابه واکنش دونالد ترامپ است که تحقیقات را "شکار جادوگر" می‌داند.

 

آنها معتقدند که کل این فرایند مربوط به امتناع لجوجانه دموکرات‌ها برای اذعان به شکست انتخاباتی است. رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری ماه دسامبر گفت: آنها نمی‌خواهند به پیروزی او اذعان کنند و هر آنچه می‌توانند برای مشروعیت‌زدایی از این رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌دهند.

 

بازرس مولر درباره احتمال هماهنگی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه و اینکه آیا رئیس‌جمهوری آمریکا در روند تحقیقات مانع‌تراشی کرده است، تحقیق می‌کنند. ترامپ بابت محکوم نکردن آشکار مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و پذیرش تکذیبیه پوتین در این رابطه مورد انتقاد قرار گرفته است. روابط ترامپ با پوتین همواره محل مناقشه بوده است؛ هم در داخل و هم خارج.

 

رئیس شورای ویژه تحقیقات در یکی از کیفرخواست‌ها، آژانس اطلاعات نظامی روسیه را به هک کمپین دموکرات‌ها و انتشار ایمیل‌های سرقتی از طریق ویکی‌لیکس متهم کرد. در کیفرخواست دیگری، کارکنان یک شرکت ترول روسی به انتشار اطلاعات غلط در رسانه اجتماعی با هدف تقویت جایگاه ترامپ و ضربه زدن به هیلاری کلینتون متهم شدند.

 

کاخ کرملین تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

 

هفته گذشته شبکه‌های تلویزیون دولتی روسیه به حبس ناچیز پل مانافورت، مدیر کمپین انتخاباتی سابق ترامپ اشاره کردند تا ثابت کنند تحقیقات مولر به اهدافش نرسیده است. مانافورت بابت فرار مالیاتی و جعل بانکی مرتبط با کار مشاوره برای سیاستمداران اوکراینی به حدود چهار سال حبس محکوم شد و این بسیار کمتر از مقداری است که قوانین حبس در نظر گرفته است.

 

شبکه‌ای تلویزیونی ان‌تی‌وی از حکم مانافورت به مثابه ضربه‌ای به مولر یاد کرد. این شبکه دولتی روسیه گزارش داد: این یک سیلی به صورت رابرت مولر و تحقیقات او درباره تبانی روسیه بود که هیچگونه تبانی‌ای را اثبات نکرد.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تحقیقات روسیه را "یک داستان سیاسی کاملاً داخلی برای ایالات متحده" توصیف کرد. زاخارووا همچنین گفت روابط روسیه – آمریکا گروگان جنگ سیاسی آمریکاست و به تحریم‌ها علیه مسکو و "نابودی" روابط دوجانبه انجامیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------