آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

فرد مهاجم ۱۰ دقیقه قبل از حمله نیوزیلند به نخست وزیر ایمیل زده بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سیمون بریجز
دفتر نخست‌وزیر نیوزیلند تایید کرد، ۱۰ دقیقه پیش از وقوع حملات مرگبار روز جمعه به دو مسجد یک کپی از "مرام‌نامه" مهاجم مسلح حمله مذکور دریافت کرده است. این مرام‌نامه حدود ۷۰ گیرنده دیگر هم داشته است. 

به گزارش ایسنا، سیاستمداران دیگری از جمله سیمون بریجز، رهبر ناسیونال و ترور مالارد، رئیس پارلمان نیوزیلند در لیست گیرندگان این متن بودند. سخنگوی جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد اکثر دریافت‌کنندگان جزو رسانه‌های داخلی و خارجی بودند.

 

این سخنگو گفت: این نوشته به گونه‌ای بود که انگار این اتفاقات افتاده است. در این ایمیل دلایل مهاجم برای این کار ذکر شده بود. او نگفته بود که قصد انجام این کار را دارد. هیچ فرصتی هم برای متوقف کردن آن وجود نداشت.

 

به گفته این سخنگو، ایمیل مذکور برای حساب عمومی خانم آردرن ارسال شده است که از سوی دفتر او مدیریت می‌شود و این ایمیلی نیست که او شخصا بررسی کند.  

 

شخصی که در دفتر نخست‌وزیری نیوزیلند این ایمیل را باز کرده بود، از فرایند استاندارد پیروی کرده و آن را به بخش امنیت پارلمانی ارجاع داده بود. بخش امنیت هم آن را برای پلیس فرستاد. قسمت تور پارلمانی هم این ایمیل را دریافت کرده بود.

 

دفتر آردرن محتویات این ایمیل، زمان دریافت آن یا حتی موضوعی که در بالای ایمیل پیش از انتشار نوشته می‌شود، ذکر نکرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------