آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

در جستجوی یک نامزد همه فن حریف



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ریاست جمهوری آمریکا
محمد المنشاوي در الجزیره نوشت: حزب دموکرات آمریکا برای مقابله با بحرانی آماده می شود که مربوط به تعیین یک نامزد دارای محبوبیت مردمی و کاریزمایی است که بتواند در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 با دونالد ترامپ رقابت کند.

به گزارش انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: در همین راستا، اعلام نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا یعنی بتو اوروک در روز پنجشنبه گذشته در مورد ورود به میدان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، با برچسب حزب دموکرات، برای رقابت با ترامپ، ویژگی های نقشه حزب دموکرات برای زمینه سازی برای ورود به انتخابات را نشان می دهد.

 

دموکراتها هنوز از چگونگی پیاده سازی استراتژی خود که بتواند باعث سرنگونی ترامپ شود، چیزی نمی دانند . لیست دموکراتها شامل بیش از 16 نامزد می شود که در ادامه بیشتر هم می شود.

 

نظر سنجی های اخیر نشان می دهد که رقابت بین شش نامزد، کاملا آشکار شده و این به اضافه نامزد مهم دیگری است که هنوز وارد میدان رقابت نشده، و کسی نیست جز جو بایدن، نماینده سابق کنگره آمریکا.

 

براساس نظر سنجی های سی ان ان، 56 درصد دموکراتها تنها به این مساله اهمیت می دهند که نامزدی وجود داشته باشد که بتواند ترامپ را شکست دهد و در این میان، به توافقها یا اختلافاتشان در مورد مواضع سیاسی نامزد ریاست جمهوری توجه ندارند.

 

این در حالی است که موسسات حاضر در واشنگتن منتظر اعلام نامزدی جو بایدن هستند تا دایره حزب دموکرات کامل شده و مسابقه فعلی تکمیل شود.

 

مأموریت دشوار

 

مأموریت حزب دموکرات برای مشخص کردن نامزد مرد یا زنی که بتواند بر ترامپ پیروز شود، مأموریت به غایت دشواری است؛ بویژه آنکه طبق معیارهای مختلفی، ترامپ تا کنون دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی داشته است که از آن جمله می توان به کاهش میانگین بیکاری به میزان 4درصد و نسبتهای رشد اقتصادی بالایی اشاره کرد که در طول تاریخ ایالات متحده بی سابقه بوده است. علاوه بر آنکه بازارهای سهام آمریکا نیز پیشرفت زیادی داشته است.

 

طبق نظرسنجی های سی ان ان، نظر بسیاری از آمریکایی ها در مورد شیوه تعامل ترامپ با مسائل اقتصادی در طول دو سال گذشته بهبود چشم گیری داشته است.

 

در این بین، سنّ نامزدهای دموکراتی که از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردارند، تبدیل به بحران بزرگی برای این حزب شده است؛ چرا که جو بایدن 76 سال، برنی سندرز 77 سال، الیزابت وارن 70 سال دارند.

 

نقش زنان

طبق نظر سنجی های انجام شده، اکثر زنان به حزب دموکرات گرایش دارند؛ از این رو، حزب مذکور سیاستهای داخلی خود را به مسائل بهداشتی، مالیاتها و مهاجرت اختصاص داده است تا متناسب با دغدغه های زنان باشد.

 

در صورت محکومیت ترامپ از سوی بازرس رابرت مولر، این مساله شانس موفقیت دموکراتها را در سیطره بر کاخ سفید در انتخابات آینده، بیشتر می کند.

 

اما اگر ترامپ از اتهامات تبرئه شده و در انتخابات آینده شرکت کند، قطعا حزب جمهوری خواه از این موضوع استفاده کرده و در شکل قربانی ظاهر می شود؛ همین مساله شانس های ترامپ برای باقی ماندن در کاخ سفید تا سال 2024 را افزایش می دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------