ترامپ : از جمهوریخواهان خواستم در حمایت از شفافیت به نفع انتشار گزارش مولر رای دهند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
دونالد ترامپ گفت، او از رهبران جمهوریخواهان در کنگره آمریکا خواسته به نفع قطعنامه غیرالزام‌آور اخیر برای موافقت با انتشار گزارش مورد انتظار رابرت مولر در مورد تحقیقاتش درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه رای بدهند. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: من در رابطه با رای‌گیری غیر الزام آور اخیر (۴۲۰ رای موافق بدون رای مخالف) در کنگره در مورد منتشر کردن گزارش رابرت مولر، به رهبران جمهوریخواهان گفتم اجازه دهند همه جمهوریخواهان به نفع شفافیت رای بدهند. این باعث انعکاس جلوه‌ای خوب از ما می‌شود و خود موضوع اهمیتی ندارد. با این بازی همراهی کنید!

 

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه‌ به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرده و از وزارت دادگستری آمریکا خواست، گزارش رابرت مولر درباره تحقیقات او بر سر مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را منتشر سازد.

 

سناتور لیندسی گراهام، یک همپیمان ترامپ بعد از تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان جلوی تصویب آن را در مجلس سنا گرفت.

 

گراهام که رییس کمیته‌ قضایی مجلس سنای آمریکا است، به این مساله اعتراض کرد که چارلز شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا از افزودن یک بند مورد درخواست او به این قطعنامه خودداری کرد. بر اساس این بند قرار است از وزارت دادگستری به منظور انتصاب مسئولی ویژه‌ برای تحقیق درباره سوء عملکرد وزارت دادگستری در مورد تحقیقات بر سر استفاده هیلاری کیلینتون از سرور ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت امور خارجه و چگونگی اعمال قانون نظارت بر اطلاعات خارجی موسوم به قانون "کارتر پیج" درخواست شود.

 

شومر ، لیندسی گراهام را متهم به "بهانه‌تراشی" برای ممانعت از تصویب این قطعنامه کرد.

 

این رای‌گیری اخیر در حالی برگزار شد که قانونگذاران آمریکایی به ویژه‌ دموکرات‌ها فشارهایشان برای انتشار گزارش نهایی مولر به کنگره و علنی ساختن آن را افزایش داده‌اند.

 

گمانه‌زنی های زیادی در مورد این که مولر در این گزارش چه مطالبی را منتشر می‌کند، مطرح شده است.

 

اخیرا تغییراتی در وزارت دادگستری آمریکا صورت گرفت و در همین راستا در ماه گذشته میلادی "ویلیام بار" به عنوان دادستان کل آمریکا و ناظر بر بازرس ویژه‌ مولر، تایید شد و او گفته است تلاش خواهد کرد که اجازه به انتشار بیشترین میزان ممکن از محتوای گزارش مولر را بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------