آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

روسیه: جولان بخش جدایی ناپذیر از سوریه است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , روسیه
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت که بلندی‌های جولان بخش جدایی ناپذیر از سوریه است. 

به گزارش فارس، «ولادمیر سافرونکوف» نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تصمیم ترامپ در به‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی گفت: تصمیم ترامپ درباره جولان نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

 

وی تاکید کرد: جولان بخش جدایی ناپذیر از سوریه بوده و اعلام اسرائیل در انضمام این بخش نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است.

 

سافرونکوف اضافه کرد: ممکن نیست بتوان وضعیت جولان را تغییر داد چون در قطعنامه‌های شورای امنیت تثبیت شده و اقدامات آمریکا سرانجام با شکست مواجه خواهد شد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۵ فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

 

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

 

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------