سوئد 230 داعشی را می پذیرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش
برخی منابع خبری گزارش دادند: دولت سوئد حدود 230 داعشی شامل 150 جنگجوی این گروه تروریستی و 80 نفر از کودکان آنها را می پذیرد. 

روزنامه سوئدی 'داگنز نیهتر'(Dagens Nyheter) روز دوشنبه اعلام کرد: این تعداد شامل اعضای داعش از کشورهای عراق و سوریه است.

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از این روزنامه نیز نوشت: در حالیکه بسیاری تاکید دارند اعطای کارت سفید به این افراد خطرناک است، فقط یک شهرداری بطور علنی مخالفت خود را با بازگشت این عده ابراز کرده است.

 

در 24 آوریل (4 اردیبهشت سال جاری) مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز سوئد با شهرداری های مختلف کشور درباره چگونگی پذیرش این افراد مذاکره خواهد کرد.

 

این مرکز بر اهمیت تمرکز بر فعالیت های پیشگیری از جرم تاکید کرده و هدف از این مذاکرات را دستیابی به تصویر روشنی درباره وضعیت موجود و بکار بستن تلاش های مقتضی اعلام کرده است.

 

سوئد تاکنون دهها نفر از اعضای داعش را پذیرفته اما تاکنون فقط در یک مورد به محاکمه و اعلام جرم منجر شده است.

 

رئیس مرکز مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز سوئد گفته که این مذاکرات درباره نحوه حمایت و کمک شهرداری ها خواهد بود و در عین حال نظام بهداشت و سلامت کشور نیز از جمله در قالب خدمات روانپزشکی باید در این پروسه شرکت کند.

 

سرنوشت داعشی های بازگشته از جنگ و کودکان آنها که در خاورمیانه متولد شده اند، پیشتر واکنش های مختلفی را در سوئد داشته و برخی معتقدند که تروریست های داعش باید «فرصت دوباره ای» داشته باشند و به آنها کمک شود.

 

در مقابل یک محقق کالج دفاع ملی سوئد نیز چنین استدلال کرده که این کشور باید به هر قیمتی از کمک به داعشی ها خودداری کند.

 

به گزارش ایرنا، برخلاف سوئد، آلمان و بلژیک تاکنون با بازگشت اتباع این کشورها که به داعش پیوسته بودند مخالفت کرده اند و آلمان اعلام کرده این افراد را محاکمه خواهد کرد. 

 

 ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------