آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: پس از اتفاق جولان توافق با آمریکا دشوار است/گزینه حمله زمینی به ادلب همچنان روی میز است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
فرستاده ویژه روسیه به سوریه در سخنانی توافق با آمریکا درباره سوریه را پس از تصمیم این کشور درباره بلندی‌های جولان دشوار دانست. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه روسیه به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی و در واکنش به سوالی درباره پیامدهای اقدام آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان اظهار کرد: پس از این تصمیم که انتقاد تمام جهان را به همراه داشته، گفت‌وگو با آمریکا و دستیابی به یک توافق با آنها دشوار است. اکنون آنها چگونه مفهوم تمامیت ارضی سوریه را تفسیر می‌کنند؟

 

وی افزود: دولت آمریکا پیشتر بر تعهد خود نسبت به اصل تمامیت ارضی سوریه تأکید کرده بود اما آیا آمریکایی‌ها اکنون نیز به چنین موضعی متعهد خواهند بود؟

 

فرستاده ویژه روسیه به سوریه ادامه داد: اقدام آمریکا درباره جولان حقیقت تابعیت سوری آن را تغییر نمی‌دهد. به رسمیت شناختن یک‌جانبه از سوی هر کشوری چیزی را در اینجا تغییر نمی‌دهد، چراکه این قانون بین‌المللی است که در اینجا حکم می‌کند.

 

لاورنتیف درباره مسأله ادلب نیز گفت: احتمال انجام یک عملیات زمینی علیه تروریست‌ها در استان ادلب سوریه همچنان وجود دارد اما این اقدام به سود هیچ طرفی نخواهد بود، چراکه می‌توان این مسأله را با راه‌های مسالمت آمیز حل و فصل کرد.

 

وی تصریح کرد: با این وجود نمی‌توان با تروریست‌ها درباره آتش‌بس به توافقی دست یافت. اوضاع ادلب همچنان بسیار پیچیده است، طوری که در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نیروی مسلح شورشی در این استان مستقر هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------