آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اتحادیه اروپا با تاخیر بیشتر در برگزیت با یک شرط موافقت می‌کند: برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اتحادیه اروپا
بنا به برخی گزارشها، سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز (چهارشنبه) در بروکسل با تاخیر بیشتر در خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت) طبق شرایط خاصی از جمله برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس موافقت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، پیش نویس بیانیه رهبران کشور‌های اتحادیه اروپا که قرار است امروز درباره این موضوع تصمیم گیری کنند حاکیست که برگزاری انتخابات پارلمان اروپا توسط انگلیس یکی از شروط موافقت با تاخیر در برگزیت است.

 

در صورتی که انگلیس این شرط را اجرا نکند، اتحادیه اروپا در اول ژوئن (شنبه ۱۱ خرداد) انگلیس را اخراج خواهد کرد.

 

هنوز تاریخ نهایی برای تاخیر مورد توافق اتحادیه اروپا برای برگزیت نهایی نشده و عصر امروز دیپلمات‌های اروپایی در این خصوص بحث خواهند کرد.

 

بر اساس پیش نویس بیانیه رهبران اروپایی، اتحادیه اروپا با 'تمدید مهلت برای اجرای برگزیت موافقت خواهد کرد تا فرصت لازم برای تصویب توافق خروج فراهم شود '.

 

در صورتی که انگلیس و اتحادیه اروپا این توافق را تصویب کنند، این مهلت ممکن است کوتاه شود.

رهبران اروپایی تاکید خواهند کرد که اگر انگلیس در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ ماه مه همچنان عضو اتحادیه اروپا باشد و تا ۲۲ مه توافق خروج را تصویب نکرده باشد، در این صورت این کشور باید انتخابات پارلمان اروپا را برگزار کند. اگر انگلیس به این تعهد خود عمل نکند، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز اول ژوئن عملی خواهد شد.

 

چندین دیپلمات اروپایی گفته اند که تمدید یک ساله مهلت برگزیت که 'دونالد توسک' رئیس شورای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بعید است که مورد موافقت قرار گیرد و چندین کشور اروپایی با فرانسه اتفاق نظر دارند که این مهلت بسیار طولانی است.

 

به گزارش ایرنا، 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس پس از تحمل سومین شکست طرح دولت این کشور درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، روز جمعه در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا ضرب‌الاجل برگزیت به نهم تیر ماه موکول شود.

 

وی یادآور شد که شورای اروپا در دوم فروردین تصمیم گرفت اگر مجلس عوام انگلیس تا نهم فروردین ماه توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کند، مهلت برگزیت تا اول خرداد ماه تمدید شود.

 

با این حال مجلس عوام انگلیس به این توافق رأی نداد و به این ترتیب نخست وزیر انگلیس اعلام کرد اگر در نشست اضطراری ۲۱ فروردین شورای اروپا با تمدید برگزیت موافقت نشود این کشور در ۲۳ فروردین بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.‌

 

می‌با اشاره به این مطلب که سیاست دولت انگلیس، خروج روشمند و منظم از اتحادیه اروپا است، افزود: مجلس عوام تاکنون نه به طرح مورد نظر دولت رأی داده و نه درباره طرح جایگزین به توافق رسیده است.

 

این درحالیست که قانونگذاران با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا هم مخالفند و دولت نیز در این زمینه هم‌عقیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------