وزیر دفاع آلمان در واشنگتن از سیاست های برلین در افزایش بودجه نظامی حمایت کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع آلمان
وزیر دفاع آلمان در دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن ضمن تاکید بر این مسئله که آلمان باید در زمینه دفاعی اقدامات بیشتری را انجام دهد از روند افزایش بودجه نظامی کشورش در برابر انتقادهایی که از واشنگتن به آن وارد می شود حمایت کرد. 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه سوئیسی "ژنرال آنسایگر"، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان بعد از انتقاد های گسترده آمریکا به بودجه نظامی کم آلمان در سفری به واشنگتن در این باره اظهار نظرکرده و در دیداری با "پاتریک شاناهان"، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که ما می دانیم که آلمان باید اقدامات بیشتری در این باره انجام دهد.

 

وی در عین حال از سیاست های آلمان در افزایش بودجه نظامی حمایت کرده و گفت: بودجه دفاعی آلمان از شش سال پیش مرتبا افزایش می یابد.

 

آمریکا مرتبا از آلمان می خواهد که هزینه بیشتری در زمینه دفاعی و در ائتلاف نظامی ناتو داشته باشد.  اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقادهای خود به هزینه های نظامی آلمان را به وضوح تشدید کرده است. سران کشورهای ناتو در سال 2014 توافق کردند که بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند و آمریکا بر تحقق این هدف از طرف کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به ویژه آلمان تاکید دارد.

 

البته این توافق به صورت های مختلف از طرف کشورهای عضو این ائتلاف نظامی تفسیر می شود. به زعم آمریکا در آن زمان همه کشورهای عضو ناتو خود را موظف کردند که حداکثر تا سال 2024 بودجه نظامی خود را به 2 درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند. دولت آلمان اما بر این مسئله تاکید دارد که در این تصمیم فقط در این باره صحبت شده که این افزایش بودجه در این مسیر تکامل یابد.

 

فون در لاین در واشنگتن تاکید کرد که در سال 2024 کشور آلمان به افزایش بودجه تا 1.5 درصد تولید ناخالص ملی دست می یابد و بعد از آن ما همچنان در مسیر افزایش 2 درصد تولید ناخالص ملی برای بودجه نظامی گام بر می داریم. وی دوستی پایدار با ایالات متحده را ستوده و به این مسئله اشاره کرد که سربازان آمریکایی و آلمانی در بسیاری عملیات ها شانه به شانه هم حرکت می کنند.

 

در این میان اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم از رویکرد کشورش در افزایش هزینه های دفاعی در برابر انتقادهایی که از طرف آمریکا به آن وارد شده حمایت کرده و امروز (جمعه) در انستیتو تحقیقات اقتصادی پترسون در واشنگتن اظهار داشت که آلمان بودجه دفاعی خود را در مقایسه با سال 2017 به بیش از 15 درصد افزایش داده است. تغییرات بزرگ یک شبه شکل نمی گیرد.

 

شولتز همچنین بر این مسئله تاکید کرد که وی آگاه است که مسئله تقسیم بار در ناتو به تنش هایی بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی عضو ناتو منجر می شود. اما اتحادیه اروپا تا به حال گام هایی را برای تقویت همکاری های دفاعی خود برداشته است.

 

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه همتای آلمانی خود را در واشنگتن به حضور پذیرفت. وزیر دفاع آلمان بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود در این باره ابراز خوش بینی کرد که یک خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان رخ ندهد.

 

شاناهان در این گفتگو تاکید کرد که دولت آمریکا سهم خود در افغانستان را همچنان انجام خواهد داد. وی اعلام کرد که آمریکا با نیروهای قابل توجهی در افغانستان باقی خواهد ماند که می تواند وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------