آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تاکید سناتورهای دموکرات به ترامپ برای تمدید توافق "استارت جدید" با روسیه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سلاح هسته‌ای شوروی
۲۴ تن از سناتورهای دموکرات آمریکایی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری این کشور به وی تاکید کردند تا پیمان تسلیحات اتمی با روسیه را که دو سال دیگر منقضی می‌شود، تمدید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سناتورهای دموکرات در نامه خود نوشته‌اند: ما از شما می‌خواهیم تا پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به "استارت جدید" را با روسیه برای پنج سال دیگر و با هدف تضمین این مساله تمدید کنید تا آمریکا بتواند از مزیت‌های امنیت ملی این پیمان در این دوره زمانی منفعت ببرد.

 

در ادامه این نامه همچنین آمده است: ما نگران این مساله هستیم که آمریکا هیچ اقدام شفاف یا مستحکم و قاطعی برای تمدید این پیمان نداشته باشد. شکست در تمدید این پیمان باعث انحلال و از بین رفتن یک قانون کنترل گسترده‌تر سلاح می‌شود که به یک رقابت تسلیحاتی پر هزینه، بی ثبات کننده و بازدارنده برای قریب به نیم قرن دامن می‌زند.

 

پیمان جدید استارت که در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا مورد مذاکره قرار گرفت، تعداد کلاهک‌های اتمی را که ابرقدرت‌ها می‌توانند داشته باشند تا ۱۵۵۰ مورد محدود کرد و یکسری الزامات و ملاحظات هم به آن افزود. این پیمان ۲۰۲۱ منقضی می‌شود اما می‌توان آن را برای پنج سال دیگر تمدید کرد.

 

نگرانی دموکرات‌ها ناشی از خروج ترامپ از پیمان نیروهای اتمی میان برد INF در ۲۰۱۸ است که با روسیه داشت چون آمریکا، مسکو را به نقض این پیمان متهم کرد و به صورت یکجانبه از آن خارج شد.

 

سناتورهای آمریکایی در نامه خود بر ابقاء و حفظ استارت جدید تاکید کردند که به آمریکا اجازه می‌دهد تا بر ظرفیت‌های اتمی روسیه و از طریق تأیید یک روند مربوط به این پیمان نظارت داشته باشد.

 

آنها همچنین گفتند که تمدید این پیمان باعث می‌شود تا آمریکا زمان بیشتری را برای مذاکره یک توافق جدید صرف کند که شامل فناوری‌های تسلیحاتی نوظهور نیز می‌شود.

 

قانونگذاران دموکرات آمریکایی در ادامه نامه خود خطاب به ترامپ آورده‌اند: از ۱۹۷۲، دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه تلاش کرده‌اند تا چنین اقداماتی را به عنوان تحقق حفظ یک بازدارندگی اتمی مستحکم و قوی پیش ببرند. ما به شما تاکید می‌کنیم تا این سیاست دو حزبی را حفظ کرده و امنیت آمریکا را با تمدید استارت جدید برای یک دوره پنج ساله دیگر تضمین کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------